پژوهش دانشجویان متناسب با نیاز صنایع بومی می‌شود

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: فارغ از بحث طرح پویش که به تازگی در دانشگاه آزاد مطرح شده است، بسیاری از فعالان در صنایع مختلف استان از دیرباز جزو فارغ‌‌‌التحصیلان دانشگاه آزاد تبریز بودند.

حسن رسولی معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در گفت‌‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره اجرایی شدن طرح پویش در این واحد دانشگاهی گفت: طرح پویش که طرح جدید و اثرگذار در تربیت نیروهای توانمند با حضور در دانشجویان در صنعت، هم‌زمان با تحصیل آنهاست، ابتکاری حائز اهمیت بوده که برای اولین‌‌‌بار در دانشگاه آزاد ایجاد شده است.

وی تشریح کرد: در طرح پویش، آموزش‌‌ها باید با توجه به نیازهای منطقه‌ای درباره اشتغال صورت پذیرد. برگزارکردن دوره‌هایی متناسب با نیازهای صنعتگران برای متحول کردن صنعت و تربیت نیروهای مورد نیاز جامعه مربوط به موضوع «طرح رویش» است. بر همین مبنا، دانشجویانی را برای حضور در صنعت و کسب مهارت‌‌‌های گوناگون به صنایع مختلف می‌‌‌‌فرستیم.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در ادامه خاطرنشان کرد: به تازگی تفاهم‌‌‌نامه‌‌‌‌ای با اتاق بازرگانی استان آذربایجان شرقی منعقد کردیم و یکی از بندهای آن، اظهار نیازهای صنعت و جذب دانشجویان در کارآموزی و کارورزی بود. همچنین تفاهم‌‌‌نامه‌‌‌‌ای را با نظام مهندسی کشاورزی در خصوص طرح‌‌‌های کارورزی با محوریت مرکز تحقیقات مدیریت توسعه پایدار حوزه آبریز دریاچه ارومیه داریم که کارورزانی در پروژه‌‌‌های مرکز تحقیقات جذب می‌‌‌‌‌کنند، در کلیه این طرح‌‌‌‌ها، می‌‌‌توانیم دانشجویانی را برای مهارت‌‌‌‌آموزی روانه صنعت کنیم.

رسولی تاکید کرد: با توافقاتی که با صنایع مختلف استان داریم برنامه بازدیدهای مختلفی از صنعت را برای دانشجویان تعیین کردیم. فارغ از بحث طرح پویش که به تازگی در دانشگاه آزاد مطرح شده بسیاری از فعالان در صنایع مختلف استان از دیرباز جزو فارغ‌‌‌التحصیلان دانشگاه آزاد تبریز بودند.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز اظهار کرد: در طرح پویش، دانشجو با صنعت و پایان‌‌‌نامه‌‌‌اش نیز با صنعت درگیر است، فعالیت او در زمینه دانش‌‌‌‌بنیان و فناوری نیز متناسب با صنعت خواهد بود. در واقع پویش هم‌‌تراز آموزش است.

وی درباره طرح رویش در دانشگاه و فعالیت مستقیم دانشجویان در تولید محصولات دانش‌‌‌‌بنیان تصریح کرد: ظهور پدیده‌های جدید، بنگاه‌‌‌‌های اقتصادی، شرکت‌های نوپا و شرکت‌‌‌های استارتاپ جدید متناسب با نیاز جامعه در رویش اتفاق می‌افتد که کلیه این امور در سراهای نوآوری و پارک‌‌‌‌‌‌های علم و فناوری شکل می‌‌‌‌‌‌گیرند. در حقیقت دانشجویان در طرح رویش به طور مستقیم وارد چرخه تولید محصولات دانش‌‌‌‌‌‌بنیان شده و با کسب مراحل مختلف و دریافت مجوزهای لازم می‌‌‌توانند شرکت دانش‌‌‌‌بنیان تاسیس کرده و اقدام به تولید محصولات دانش‌‌‌‌‌‌بنیان کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056750

وب گردی

وب گردی