درمان بیماران کلیوی و دیالیزی هوشمند می‌شود

عضو هیئت علمی واحد بناب گفت: قول مساعدت و همکاری برای دریافت مجوز لازم جهت تجاری‌‌‌سازی دستگاه هوشمند اندازه‌گیری برون‌ده ادراری واحد تبریز تحقق نیافته و همچنان در انتظار کمک برای دریافت مجوز وزارت بهداشت هستم.

رابعه رحیمی عضو هیئت علمی واحد بناب در گفت‌‌‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تولید دستگاه هوشمند اندازه‌گیری برون‌ده ادراری گفت: تولید این دستگاه، با هزینه شخصی انجام شده و به دلیل عدم وجود امکانات مناسب در واحد بناب برای تجاری‌‌‌سازی و تولید انیوه این محصول نیازمند دریافت مجوزهای لازم از وزارت بهداشت و استاندارد گواهینامه CE اتحادیه اروپا هستیم.

وی تشریح کرد: برای دریافت مجوز لازم جهت تجاری‌‌‌سازی دستگاه هوشمند اندازه‌گیری برون‌ده ادراری چیزی حدود 350 میلیون تومان سرمایه لازم بوده که واحد تبریز قول مساعدت و همکاری برای تامین این هزینه را داده اما متاسفانه تاکنون اقدامی از سوی مسئولان مربوط این واحد دانشگاهی صورت نگرفته است.

عضو هیئت علمی واحد بناب خاطرنشان کرد: دستگاه هوشمند اندازه‌گیری برون‌ده ادراری به بیماران دیالیزی و کلیوی و بیمارانی که در بخش پیوند تحت مداوا هستند کمک می‌کند تا شرایط مداوای آنان دقیق و آسان باشد. در حال حاضر، برای اندازه‌گیری برون‌دهی ادرار از مددجو خواسته می‌شود که در یک ظرف بزرگ، ادرار را جمع آوری کنند که این روش دارای مشکلات زیادی مانند جمع‌آوری‌نشدن حجم دقیق، آلودگی محیط و بوی بد است و کلیه این موارد، مشکلاتی هستند که در روش حال حاضر وجود دارد.

حجتی درباره مزایای دستگاه هوشمند اندازه‌گیری برون‌ده ادراری ادامه داد: این دستگاه، دقت بالایی دارد که می‌تواند میزان برون‌دهی ادرار را به‌صورت هوشمند اندازه‌گیری و امکان اطلاع از مقدار ادرار دفع‌شده در هر بار ادرار را فراهم کند. به این صورت که از طریق این دستگاه و با استفاده از مانیتوری که در سایز کوچک تعیین شده و با ذخیره کردن اطلاعات مربوط به حجم ادرار بیمار می‌‌‌‌توان اطلاعات مربوط به ده روز گذشته ادرار بیمار را کسب کرد.

وی یادآور شد: دستگاه هوشمند اندازه‌گیری برون‌ده ادراری به تایید معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد هم رسیده است و با توجه به اینکه تا به حال چنین اختراعی با این ویژگی‌‌‌ها در دنیا نداشتیم بدون تردید با حمایت‌‌‌‌های لازم از سوی مسئولان مربوط می‌‌‌‌توانیم علاوه بر تولید انبوه در داخل و کمک به بیماران نیازمند به استفاده از این دستگاه، وارد صادرات این محصول به دنیا شویم؛ که یک دستاورد بزرگ ملی برای ایران و دانشگاه آزاد محسوب می‌‌‌‌‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056774

وب گردی

وب گردی