آیین معارفه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری واحد تهران غرب برگزار شد

آیین معارفه مسئول محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و تکریم و معارفه نماینده محترم ریاست عالی دانشگاه در هیات نظارت بر تشکل های دانشگاهیان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی واحد تهران غرب، آیین معارفه سرپرست معاونت نهاد مقام معظم رهبری در واحد تهران غرب و تکریم و معارفه نماینده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هیأت نظارت واحد تهران غرب با حضور پروین داداندیش، رئیس واحد تهران غرب، معاونان، مدیران، جمعی از اعضای هیأت علمی، کارکنان و نمایندگان تشکل های دانشجویی و اساتید برگزار شد.

در ابتدای این مراسم داداندیش، رئیس واحد تهران غرب، با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و دستاوردهای واحد اظهار کرد: واحد تهران غرب در استان، یک واحد پویا و جوانی است. یک واحد کوچک بوده به همین دلیل دفتر نمایندگی نهاد نداشتیم و با دیگرهمکاران در این راستا ارتباط برقرار می کردیم.

وی افزود: ما در حوزه فرهنگی تنها بودیم، اما وقتی مسئولین درمیدان باشند و از نزدیک برنامه‌ها را ببینند، کمک بسیار بزرگی است.

رئیس واحد تهران غرب افزود: اگر بتوانیم برنامه‌های فرهنگی را نهادینه‌تر و با هدف و برنامه بلندمدت طراحی کنیم، آینده فرهنگی دانشگاه دراین حوزه بهتر خواهدشد.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام رجالی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران نیز با اشاره به ظرفیت موجود در دانشگاه‌ها جهت ایجاد دفاتر نهاد گفت: واحدهای مهمی در استان تهران وجود دارد و ظرفیت بسیار بزرگی بود برای اینکه دفاتر نهاد در آنجا تأسیس شود و برای مجموعه فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی بتواند کمک کند، بنابراین زمانی که این امر به اجرا درآمد در یک بازه زمانی کوتاه موفق شدیم دفاتر پردیس و دماوند و واحدهای شرق و جنوب غربی استان تهران (اسلام شهر، پرند، شهرقدس، شهریار) را تأسیس کنیم.

وی افزود: دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه که بعضا ولی فقیه گفته می‌شود با درخواست و مطالبه شخص مقام معظم رهبری در دانشگاه تأسیس شد تا بتواند اثرگذار باشد، در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه هم حضور یک روحانی برای بخش مهمی از مسائل و برنامه های معرفتی، اقامه نماز و انجام وظایف، در سطح دانشگاه و ارتباط گیری با بدنه دانشجو و دانشگاهیان صورت گیرد.

مسئول نهاد نماینگی مقام رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران اظهار کرد: کاری که برای دفتر نهاد مورد توجه است و شخص مقام معظم رهبری تأکید دارند، فعالیت در حوزه اندیشه های دینی و معرفتی است و کمک کردن در حوزه مسائل فرهنگی، توجه ویژه به مسائل مذهبی، شعائر دینی، اقامه نماز و اینکه کمک و بازویی برای مجموعه مسائل فرهنگی، دینی و مذهبی در سطح دانشگاه باشد.

حجت الاسلام رجالی بیان کرد: دفاتر نهاد که در دانشگاه تأسیس شده به اعتراف خود دانشگاه، بازوان بسیار خوبی برای مجموعه دانشگاه و چتر حمایتی بود برای دانشجویان، استادان و کارکنان تا بتوانند مسائل شان را خارج از هر گونه تشریفاتی مطرح کنند.

وی خاطر نشان کرد: در بسیاری از موارد نهاد در دانشگاه‌ها در بسیاری موارد توانسته ظرفیتی برای تقویت و ایجاد آرامش نقش آفرینی کند. تعامل بسیار خوب، بدون تشریفات و حاشیه بوده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران افزود: تا آنجایی که نهاد در توانش بود سعی کرده از برنامه های دانشجویان با در نظر گرفتن منافع دانشگاهها حمایت کند، در بحرانها در کنار مجموعه دانشگاه بوده و برای حل مشکلات همه اعم از دانشجویان، کارکنان، استادان،هیات های دانشجویی، تشکل‌ها (تشکلهای دانشجویی، استادی و کارمندی) کمک کرده است.

وی افزود: وقتی دفتر نهاد در یک جا تأسیس می شود یکی از وظایف مهم آن ایجاد تعامل، برنامه ریزی فرهنگی واندیشه ای است و باید شرایط موجود را بررسی کند تا به نتیجه مطلوبی دست پیدا کند.

حجت الاسلام رجالی بیان کرد: ظرفیت نهاد در دانشگاه بسیار کمک حال دانشگاه بوده و توانسته ظرفیتی به ظرفیتها اضافه کند. مثل کرسی آزاداندیشی، دانش افزایی، مسائل مربوط به نماز جماعت، ارتقاء و دعوت دانشجویان و استادان به نماز جماعت، برنامه های مناسبتی، برنامه های اندیشه ای، و حضور در بسیاری از جلسات که نهاد نقش دارد و کمک می کند به اینکه روند رو به رشدی بخصوص کمک و حمایت از تشکل های دانشجویی داشته باشد.

وی در پایان سخنان خود بیان کرد: نهاد در صدد است برنامه را به گونه ای سازمان دهد که بدانند که بدنه دانشجویی و استادی کارها را انجام بدهند و قرار نیست نهاد برای فعالیتهای فرهنگی دانشگاه، رقیب باشد. نهاد قرار است یک کمک و یک چتر حمایتی باشد برای اینکه مجموعه کارش را بهتر انجام دهد و بتواند از ظرفیت نهاد هم استفاد کند.

سپس سراج، نماینده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی نیز طی سخنانی در این مراسم با تأکید بر راهبردهای دفتر نهاد افزود: ماهیت کار نهاد مذهبی است بنابراین از رقابت و موازی کاری بپرهیزید، درجلسات از لحاظ فرهنگی و فکری و تجربیاتی که دارند در اختیار دوستان قرار دهند و مرجع و پناهگاه برای دانشجویان و دانشگاهیان باشند، که این یک وظیفه راهبردی مهم است.

در پایان جلسه حکم حجت الاسلام محمد جعفر محمدی و همچنین مهدی مهدی نیا قرائت و سپس از زحمات محمد ارشادی در مدت مسئولیت نمایندگی ریاست عالیه دانشگاه در هیات نظارت بر تشکلها در واحد تهران غرب تقدیر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056812

وب گردی

وب گردی