پرداخت  تسهیلات 300 میلیاردی به شرکت‌های دانش‌بنیان

مدیرعامل صندوق و پژوهش و فناوری غیر دولتی توسعه فناوری ایرانیان از پرداخت حدود 300 میلیارد تومان تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور خبر داد و گفت:با اعتبارسنجی دقیق شرکت‌ها، به هر شرکتی متناسب با اندازه و اعتبار و سوابق مناسب خود، خدمات ارائه می‌دهیم.

سعید شجاعی مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی توسعه فناوری ایرانیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در رابطه با فعالیت این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: سرمایه ثبتی اولیه صندوق در سال 1390 مبلغ یک میلیارد تومان بود و در حال حاضر سرمایه ثبتی این شرکت به 25 میلیارد تومان رسیده است. این صندوق یک شرکت سهامی خاص است که براساس قوانین تجارت فعالیت می‌کند. البته 49% از سهام مربوط به مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری است اما به هر حال صندوق به صورت خصوصی اداره می‌شود و هیچ‌گونه بودجه و یا کمکی از محلی دریافت نمی‌کند.

وی تأکید کرد: ارائه خدمات مالی به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور از جمله صدور ضمانت نامه، پرداخت تسهیلات، سرمایه گذاری و عاملیت مالی دستگاه‌های دولتی از عمده فعالیت‌های اصلی این شرکت است.

شجاعی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه برای حمایت از توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان صندوق چه برنامه‌هایی را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: طی چند سال اخیر با انجام برنامه‌ای تحت عنوان لیزینگ محصولات ساخت داخل همکاری بسیار نزدیکی را با دبیرخانه تجهیزات ساخت داخل شروع کردیم تا جایی که در این خصوص بالغ بر 30 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی توسعه فناوری ایرانیان در رابطه با تسهیل فرآیند تجاری‌سازی با ابزارهای مالی و مدیریتی و نیز حمایت از توسعه نوآوری و کارآفرینی فناورانه اظهار کرد: صندوق ایرانیان اولین صندوق پژوهش و فناوری بوده که صدور ضمانت نامه برای شرکت‌های دانش‌بنیان را توسعه داده به طوری که در این زمینه بیشترین آمار صدور ضمانت نامه را دارد.

وی افزود: صدور ضمانت نامه با شرایط مناسب و تسهیل شده برای شرکت‌های دانش‌بنیان، به توسعه بازار این شر‌کت‌های کمک شایانی کرده است. این صندوق از بدو تاسیس نزدیک به یک هزار میلیارد تومان ضمانت نامه صادر کرده است. از آنجا که ضمانت نامه‌های صادره عموما یک سوم قرارداد فروش شرکت‌ها را شامل می‌شود، می‌توان نتیجه گرفت که صندوق ایرانیان حدود سه هزار میلیارد تومان فروش شرکت‌های دانش‌بنیان را تسهیل کرده و به توسعه بازار ایشان کمک کرده است.

شجاعی ادامه داد: این صندوق از بدو تاسیس تاکنون نزدیک به 300 میلیارد تومان تسهیلات (وام) برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور پرداخت کرده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: این صندوق دستاوردها و تجربیات بسیار خوبی در کارنامه خود به ثبت رسانده است؛ بنابراین برای ایجاد رقابت سالم میان شرکت‌های دانش بنیان نیز سعی داریم با اعتبارسنجی دقیق شرکت‌ها، به هر شرکتی متناسب با اندازه و اعتبار و سوابق مناسب خود، خدمات ارائه دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056818

وب گردی

وب گردی