جنگ محققان با سرطان مغز

دانشمندان با استفاده از مینی‌مغزهای قابل رشد، با سرطان مغز مقابله کردند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محققان دانشکده پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا با رشد ارگانوئیدهای مبتنی بر تومور یک بیمار، رویکرد جدیدی برای یافتن مؤثرترین درمان ها پیدا کرده اند.

در این روش از مینی مغزها (ارگانوئیدهایی با اندازه نخود که از سلول‌های بنیادی رشد می‌کنند و ویژگی‌های مغزهای کامل را بازآفرینی می‌کنند) استفاده شده است. مینی‌مغزها شبیه مغزهای واقعی هستند که می‌توان از آنها برای آزمایش درمان های پزشکی استفاده کرد تا دید که مغز کامل چگونه به درمان پاسخ می‌دهد.

«گلیوبلاستوما» یکی از رایج ترین اشکال سرطان مغز با درمان بسیار دشوار است.

پیشرفت این تحقیق در مورد شخصی‌سازی درمان است. یکی از چالش های درمان بیماری پیچیده مانند سرطان مغز این است که افراد به انواع مختلف روش‌های درمانی موجود پاسخ مثبت می دهند. بعد از انجام عمل جراحی برای برداشتن تومور، پزشکان معمولاً حدود یک ماه بعد درمان بیشتری را با استفاده از پرتودرمانی یا شیمی درمانی انجام می دهند.

این بدان معناست که تجزیه و تحلیل ژنتیکی وجود ندارد تا ببینیم کدام یک از روش های درمانی برای بیمار خاص مناسب است. پزشکان باید بدانند که چه روشی جوابگو است تا سریع درمان را آغاز کنند.

آنان می توانند سلول های بنیادی را از تومور بیمار گرفته و در طی چند هفته آنها را به یک مینی مغز با تومور تبدیل کنند. سپس این ارگانوئیدها در مغز موش کاشته شده و مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

پزشکان می‌توانند مواردی مانند ترکیبات مختلف دارویی یا نوع درمانی T-cell (در آن سلول‌های سیستم ایمنی بدن بیمار تغییر می‌یابد تا به سلول‌های سرطانی حمله کند) را امتحان کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056830

وب گردی

وب گردی