متقاضیان مسکن ملی منتظرباشند/ ثبت‌نام از نیمه دوم بهمن

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه متقاضیان مسکن ملی منتظر باشند که از نیمه دوم بهمن ثبت‌نام مرحله دوم آغاز می‌شود، گفت: ریزش زیادی در ثبت‌نام مرحله اول مسکن ملی خواهیم داشت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمود محمودزاده در پاسخ به این سوال که آیا پالایش ثبت نام کنندگان مسکن ملی آغاز شده است، گفت:‌ مرحله اول ثبت‌نام مسکن ملی در 30 آذر به اتمام رسید و حدود 240 هزار نفر ثبت‌نام کردند که این 240 هزار نفر غیر از بافت فرسوده که 20 هزار نفر بودند، در حال پالایش هستند.

متقاضیان مسکن ملی در 3 بخش پالایش می شوند

وی افزود: این پالایش همانا در سامانه فرم «ج» است که در حقیقت استفاده از تسهیلات ارز دولتی در حوزه زمین و مسکن است انجام می‌شود و سه تا پالایش دیگر وجود دارد که در حوزه ثبت اسناد ، ثبت احوال و سیستم بانکی می شوند که این‌ها در حال انجام است و امیدواریم تا نیمه بهمن ماه نتیجه نهایی پالایش مشخص شود و به واجدین شرایط اطلاع‌رسانی خواهد شد تا برای طی مراحل ثبت‌نام مراجعه حضور داشته باشند.

مرحله اول ثبت‌نام مسکن ملی در 30 آذر به اتمام رسید و حدود 240 هزار نفر ثبت‌نام کردند که این 240 هزار نفر غیر از بافت فرسوده که 20 هزار نفر بودند، در حال پالایش هستند

طرح اقدام ملی مسکن تا سال 1400 به اتمام می رسد؟

محمودزاده در پاسخ به این سوال که آیا خوشبین‌ هستید که طرح اقدام ملی مسکن تا سال 1400 به اتمام برسد،‌گفت: نکته‌ای که وجود دارد این است که در بحث ساخت مسکن یک بخشی به عنوان تسهیلات است که دولت ارائه می‌کند و یک بخش هم آورده متقاضیان است و در بحث ساخت طبق تجاربی که در گذشته مثل مسکن مهر وجود داشت، این است که برخی از متقاضیان آورده خود را به موقع پرداخت نمی‌کنند و این باعث می‌شود که مابقی متقاضیان دچار مشکل در پیشرفت کار شوند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: پس اگر آورده متقاضیان به موقع باشد این پروژه‌ها از لحاظ مهندسی در کمتر از 2 سال هم قابل انجام است اما این یکی از نکات اصلی است که در جریان اجرای ساخت و تکمیل بخشی بر عهده متقاضیان و واریز به موقع آورده متقاضیان است.

وی در پاسخ به این سوال که در استان تهران چه تعداد ثبت‌نام داشتیم گفت: در استان تهران حدود 70 هزار واحد مسکونی ثبت‌نام داشتیم که 20 هزار واحد مربوط به شهر غیر از تهران بود و 50 هزار واحد هم در شهرهای جدید و تهران بوده است.

سهمیه استان تهران 70 هزار واحد مسکونی است و در همین حد نیز ثبت‌نام صورت گرفته است. پس ثبت‌نام به اندازه ظرفیت انجام می‌شود و پس از این که به علت نداشتن شرایط ریزش صورت بگیرد ثبت‌نام جدید صورت می‌گیرد

وی ادامه داد: سهمیه استان تهران 70 هزار واحد مسکونی است و در همین حد نیز ثبت‌نام صورت گرفته است. پس ثبت‌نام به اندازه ظرفیت انجام می‌شود و پس از این که به علت نداشتن شرایط ریزش صورت بگیرد ثبت‌نام جدید صورت می‌گیرد.

محمودزاده تصریح کرد: پس آنهایی که واجد شرایط هستند منتظر بمانند چون احتمالاً از ثبت‌نام‌های مسکن ملی ریزش خواهد شد، به عنوان مثال در برخی از شهرها عدد بزرگ که متأسفانه دارای شرایط نبودند ثبت‌نام کردند و باعث طولانی شدن این روند شدند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1056866

وب گردی

وب گردی