فتنه‌گران به دنبال ایجاد شکاف بین مردم و رهبری هستند

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا(س) گفت: فتنه‌گران برای حفظ منافع شخصی به دنبال ایجاد شکاف بین مردم و رهبری هستند و تمایل دارند با ایجاد ناآرامی‌، کشور را به حاشیه بکشانند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز- مریم شمسایی‌نیا؛‌ انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری سرمنشا حوادثی شد که از ابعاد مختلف قابل تامل و بحث است. این اتفاقات حماسه حضور 40 میلیونی مردم در انتخابات آزاد، سالم و رقابتی ریاست جمهوری و نظام سیاسی کشور را در سطح بین‌المللی به چالش کشید.

در راستای تببین نقش دانشجویان در بصیرت‌افزایی مردم نشست نهم دی‌ماه و جریان دانشجویی با حضور فاطمه حبیبی مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا(س) در باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران برگزار شد.

حبیبی در این نشست ضمن تاکید بر حفظ اتحاد بین مردم و اقشار مختلف بسیج و جریان دانشجویی بیان کرد: برخی از مسئولان کار‌گزار درست مردم نیستند و منافع خود را در جدایی بین ملت و رهبر انقلاب می‌دانند.

اتحاد مردم بزرگ‌ترین دستاورد 9 دی

بزرگ‌ترین دستاورد 9 دی 88 را برای ملت چه می‌دانید و به نظر شما این حماسه چه پیامی برای مسئولان کشورهای غربی و اروپایی داشت؟

یوم الله 9 دی تبلور بصیرت و آگاهی مردم و درایت رهبر انقلاب در برابر صف دشمنان انقلاب و فتنه‌گران و برخی افراد ساده‌لوح داخل کشور بود. همراهی دانشجویان، مردم و انقلاب بزرگ‌ترین دستاورد فتنه 88 برای کشور بود. همچنین دانشجویان باید آگاه باشند؛ زیرا اگر نسبت به مسائل و رویدادهای کشور و جهان تحلیل درستی نداشته باشند، نمی‌توانند تحلیل درستی به مردم نیز ارائه دهند.

جریان‌ دانشجویی انقلابی در خاتمه دادن به فتنه سال 88 کارنامه درخشانی دارد، دانشجویان در آن سال با تجمع در مسجد دانشگاه تهران و راهپیمایی در خیابان‌های اطراف دانشگاه و انقلاب باعث عقب نشاندن حامیان فتنه و اغتشاش در کشور شدند.

نقش جریان دانشجویی در فتنه 88 را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

برخی از دانشجویان در جریان فتنه ناخواسته در زمین دشمن بازی کردند و باعث التهاب در محیط دانشگاه‌ها شدند؛ اما بیشتر دانشجویان همراه با آحاد مردم با بصیرت و هوشیاری سران و سرگروه‌های جریان فتنه را شناسایی کردند، اغتشاشات را کنترل کرده و آرامش را به جامعه بازگرداندند. فتنه ابعاد مختلفی دارد اما جریان دانشجویی در دو بعد متفاوت فعالیت داشتند.

برخی از دانشجویان به واسطه فعالیت‌های سیاسی که دارند جزو لیدرهای فتنه در دانشگاه‌ها بوده و جوانان را برای ایجاد اغتشاش در خیابان‌ها هدایت می‌کردند. این عده در آغاز فتنه موفق عمل کردند؛ اما بعد از گذشت مدت زمانی که مردم صفوف خود را از فتنه‌گران جدا کردند این عده اندک نیز محکوم به شکست شدند.

در مقابل جریان فتنه‌گر نام برده شده، جریانی از دانشجویان معتقد به انقلاب متوجه فتنه در کشور شدند و اقدام به روشنگری دانشگاه‌هیان و مردم در جامعه کردند. دانشجویان به همراه مردم در عاشورای 88 از مسجد دانشگاه تهران بیرون آمدند و باعث عقب راندن اغتشاش‌گران شدند.

در دنیا فتنه‌ها و انقلاب‌های رنگین بسیاری اتفاق می‌افتد، ایران تنها کشوری است که توانسته تسلیم جریان‌هایی که قصد انقلاب‌های رنگین را دارند، نشود.

به نظر شما با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی که در جامعه وجود دارد، باز هم مردم حاضرند با بصریت در جبهه انقلاب نقش‌آفرینی کنند؟

در سال‌های اخیر مردم تحت فشارهای اقتصادی و معیشتی بسیاری بودند، که بخشی از آن حاصل تحریم و بخش دیگر به ناکارآمدی مسئولان مرتبط است.

در سال 88 نیز مردم در مضیقه مالی قرار داشتند؛ اما با وجود مشکلات بسیار در صف انقلاب حاضر شدند و حماسه 9 دی را خلق کردند و به دشمنان انقلاب اجازه نفوذ ندادند. نکته‌ای که باعث شد مردم از فتنه 88 سربلند بیرون بیایند، بصیرت و هوشیاری مردم و ارتباط خاص بین امام و امت در ایران بود. در دنیا فتنه‌ها و انقلاب‌های رنگین بسیاری اتفاق می‌افتد، ایران تنها کشوری است که توانسته تسلیم جریان‌هایی که قصد انقلاب‌های رنگین را دارند، نشود.

رهبری رمز موفقیت مردم ایران

نقش رهبر انقلاب در خاموش کردن آتش فتنه 88 را تا چه میزان با اهمیت و تاثیرگذار می‌دانید؟

مردم در ایران رهبری دارند که با آنها بی‌واسطه سخن می‌گوید و مردم به ایشان اعتماد کامل دارند و مردم را نسبت به بسیاری از اتفاقات آگاه می‌کند. بازه زمانی سال 88 هم‌زمان با بیداری اسلامی در منطقه بود؛ اما بسیاری از اعتراضات از جمله انقلاب کشور مصر به دلیل نبودن رهبر واحد که مورد پذیرش مردم نیز بود محکوم به شکست است. البته برخی از افراد نیز به صورت خود جوش عمل کرده و همیشه در حمایت از انقلاب و نظام حاضر هستند.

همچنین ایران جزو معدود کشورهایی است که در 2 جناح حق در برابر باطل قرار دارد و در بیشتر کشورها و حکومت‌ها حق در برابر باطل صف آرایی می‌کند. در برهه‌های حساس کشور از جمله فتنه 88 یا 96 جریان‌های ناحق و باطل درکشور به وجود آمد که در برابر جریان حق و انقلابی قرار گرفت.

دانشجویان باید برای کسب باور مردم تلاش کنند

یکی از وظایف جریان دانشجویی انقلابی روشن‌گری و تبیین فضای کشور است، آیا دانشجویان در حال حاضر این وظیفه خود را به درستی انجام می‌دهند؟

جریان دانشجویی نباید خود را جدا از مردم، مستقل از جامعه و عاری از هر گونه اشتباه بداند. از سوی دیگر مردم نیز نباید بین خود و جریان دانشجویی فاصله ایجاد کنند. حفظ منافع برخی از افراد در راستای جداسازی مردم و دانشجویان به ویژه بسیج دانشجویی است. در سال‌های گذشته افراد وابسته به جریانات خارج از کشور تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا اعتماد و اعتبار تمامی اقشار بسیج نزد مردم و جامعه را از بین ببرند که البته در این راه ناموفق بودند؛ زیرا بسیج خود مردم است.

تا زمانی که مردم جریان دانشجویی را از خودشان بدانند خیلی راحت‌تر به آنها اعتماد می‌کنند. در حال حاضر مردم به دلیل اختلاف طبقاتی برخی از مسئولان فعلی کشور و آشنا نبودن آن‌ها با دغدغه‌های اقتصادی و معیشتی افراد جامعه، اعتماد ندارند و حرف آن‌ها را سرلوحه کار خود قرار نمی‌دهند.

اگر مردم باور داشته باشند که جریان دانشجویی در حد توان کارگزار آن‌ها هستند، حرف و تحلیل دانشجویان را راحت‌تر قبول می‌کنند؛ همچنین دانشجویان باید تحلیل‌های صحیح و منطقی و به دور از جو زدگی به مردم جامعه ارائه دهند. صحبت‌ها و مواضع دانشجویان باید بر اساس مدارک و مستندات مستدل باشد، در غیر این صورت و اگر بر پایه هیجان زدگی یا تحلیل‌های نادرست باشد اندک اندک اعتماد مردم به جریان دانشجویان کاهش می‌یابد.

بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا(س‌) در 2 سال گذشته، در حوزه زن و اقتصاد مقاومتی فعالیت‌های متعددی داشته است و ضمن این فعالیت‌ها به نتایج بسیار خوبی نیز رسیده است.

جریان دانشجویی چه اقداماتی باید انجام دهد تا اثرگذاری بیشتری بر اذهان عمومی داشته باشد؟

مشکلات اقتصادی و معیشتی تمامی مردم از جمله دانشجویان و مذهبی‌ها و غیر مذهبی‌ها را درگیر خود کرده است و همگان به دنبال پیدا کردن راهکار برای حل این مشکلات هستند. بسیج دانشجویی به همراه سایر تشکل‌های دانشجویی زمانی که به دنبال راهکار برای حل مشکلات هستند، قبل از آن باید تحلیل درستی از وضع کنونی داشته باشند.

به عنوان مثال بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا(س‌) در 2 سال گذشته، در حوزه زن و اقتصاد مقاومتی فعالیت‌های متعددی داشته است و ضمن این فعالیت‌ها به نتایج بسیار خوبی نیز رسیده است. محتوای مناسب و جمع‌بندی راهکار درستی برای تحقق جایگاه زن در اقتصاد مقاومتی به‌شمار می‌رود. مادر با تربیت درست و بینش اقتصادی در تربیت کوکان اثرگذار است.

در حال حاضر برخی از مردم به دلایل اقتصادی و مشکلات ناشی از بیکاری دچار نارضایتی عمومی از مسئولان دولتی هستند، به نظر شما این نارضایتی و دلخوری از دولت باعث می‌شود مردم دیگر حماسه آفرینی نکنند؟

تحریم‌ها و بی‌توجهی به ظرفیت‌های داخل کشور عامل وضعیت سخت اقتصادی کنونی است

به نظر شما چه عواملی در به‌وجود آمدن شرایط اقتصادی کنونی کشور اثرگذار است؟

همه مردم شرایط سخت اقتصادی کنونی را درک کردند؛ اما متاسفانه برخی از مسئولان ناکارآمد هستند.

رهبری در یکی از کلاس‌های خارج فقه خودشان تاکید کردند مسئولان اگر توانمندی مدیریت و انجام مسئولیت را ندارند، نباید آنرا برعهده بگیرند،‌ همچنین تعهد و مسئولیت باید بین مسئولان جوامع مسلمان در نظر گرفته شود. اگر فردی توانمندی لازم برای مسئولان و اجرای وظایف را ندارد، نباید آن را برعهده گیرد؛ زیرا افراد نسبت به مقام خود مسئول هستند و باید متعهدانه رفتار کنند. برخی از مسئولان نیز زمانی که متوجه می‌شوند از انجام وظایف ناتوان هستند به جای تلاش بیشتر، با برچسب زدن به دولت‌ها و اشخاص دیگر یا با استعفا از زیر بار مسئولیت خود فرار می‌کنند.

عدم توجه مسئولان به ظرفیت‌های داخل کشور و غفلت از پتانسیل جوانان نیز باعث بروز مشکلات اقتصادی کنونی شده است. تنها استراتژی دولتمردان فعالی در دراز کردن دست به سوی غرب و آمریکا خلاصه می‌شود، در حالی که تجربه برجام نشان داد که غرب قصد ایجاد رابطه با انقلاب اسلامی را ندارد.

مسئولان اگر اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری و تولید داخلی را به صورت جدی دنبال می‌کردند؛ ناکارآمدی در حوزه اقتصادی تا این اندازه رو به گسترش نبود.

با توجه به انتخابات مجلس شورای اسلامی در ماه‌های آینده، جریان دانشجویی باید چه اقداماتی انجام دهد تا مردم پای صندوق‌های رای حاضر شوند و مشارکت حداکثری در انتخابات داشته باشند؟

همان‌طور که در 9 دی 88 با خروش ملت بصیر ایران چشم فتنه کور شد، بازهم این همبستگی آحاد ملت است که ما را در پیچ‌وتاب فتنه‌ها سربلند بیرون می‌آورد، تحقق این همبستگی باید درصحنه انتخابات و انتخاب اصلح تجلی پیدا کند. مردم ایران باید بدانند که پیشرفت کشور از مسیر انتخاب صحیح مردم می‌گذرد و اگر رأی‌دهی بر اساس شاخص‌های اصیل جای خود را به لیست‌های تَکراری و توصیه‌های منفعت اندیشان بدهد، نتیجه‌ای جز آسیب به کشور و عقب‌ماندگی ندارد.

افراد جرئت شکایت از مسئولان دولتی را ندارند

برخی از نهادهای مسئول چرا رئیس‌جمهور یا مسئولان دولتی مقصر را مورد بازخواست قرار دهد؟

مسئولان کشور باید بدانند با عذرخواهی از ملت به‌ خاطر اشتباهاتشان نه تنها کوچک نمی‌شوند؛ بلکه در اذهان عمومی جایگاه رفیع‌تری نیز به دست می‌آورند. دیوان عالی کشور اختیار دارد که بر فعالیت‌های مسئولان دولتی نظارت کند؛ اما به شرطی که مستندات مستدل موجود باشد. اگر فردی از مسئولان با وجود مستندات شکایت کند، قطعا این نهاد پیگیر خواهد شد؛ اما مشکل اینجاست که فردی جرئت شکایت از مسئولان را ندارد. همچنین افراد حاضر در نهادها در دولت نیز مسئولیت دارند به همین دلیل کمتر به تخلفات یا کم کاری مسئولان رسیدگی می‌کنند.

فتنه‌گران به خاطر حفظ منافع به دنبال ایجاد شکاف بین مردم و رهبری هستند

کشور از سال 88 به بعد چندبار دیگر نیز درگیر فتنه و اغتشاش شد، چرا عوامل یا جریاناتی باعث به وجود آمدن این ناآرامی می‌شود؟

انقلاب اسلامی در عمر 40 ساله خود بارها از سوی دشمنان خارجی و براندازان داخلی تهدید شده است. برخی از جریانات مخالف آزادگی انقلاب اسلامی در دنیا قصد دارند از وضعیت سخت اقتصادی مردم نهایت سوء استفاده را داشته باشند و مردم را علیه نظام تحریک کنند. دشمنان انقلاب دست از دشمنی نمی‌کشند؛ مگر اینکه انقلاب دیگر وجود نداشته یا مردم دیگر پایبند به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب نباشند. از سوی دیگر فتنه‌گران به‌خاطر حفظ منافع شخصی یعنی قدرت و ثروت به دنبال ایجاد شکاف بین مردم و رهبری هستند و تمایل دارند با ایجاد ناآرامی‌، کشور را به حاشیه بکشانند.

اگر مردم کارگزار درستی را انتخاب کنند، قطعا مشکلات کشور کاهش خواهد یافت؛ اما متاسفانه مردم در انتخابات فرد اصلح را انتخاب نمی‌کنند و در زمان مشکلات تمامی نواقص را نه‌ تنها گردن فرد مسئول بلکه گردن کل نظام می‌اندازند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056878

وب گردی

وب گردی