آغاز مرحله داوری طرح‌های مشترک ایران و ترکیه

مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه تبریز ضمن اعلام شروع مرحله داوری طرح‌های مشترک ایران و ترکیه، از انتخاب فهرست نهایی طرح‌ها خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، سعید شجاعی درباره تبادلات علمی بین ایران و دیگر کشورها اظهار کرد: با عنایت به استقبال خوبی که از فراخوان طرح‌های مشترک ایران و ترکیه به‌عمل آمد، دبیرخانه تصمیم به تمدید مهلت 10 روزه به‌منظور بارگذاری تعداد بیشتری از طرح‌ها در سامانه دریافت طرح‌های مشترک گرفت. در پایان مهلت مقرر و پس از بررسی‌های اولیه، 131 طرح برای ارزیابی به دبیرخانه طرح‌ها در ایران و ترکیه ارسال شد.

مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه تبریز گفت: داوری طرح‌ها از هفته اول دی 98 آغاز شد. دانشگاه تبریز به‌عنوان متولی کارگروه ملی همکاری با ترکیه، بعد از ارزیابی‌های فنی و اولیه تمام طرح‌های دریافتی، هر طرح در ایران توسط دو داور و در ترکیه سه داور بررسی خواهد شد و بدین ترتیب هر طرح توسط پنج داور مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: تلاش کردیم برای تسهیل در نحوه انتخاب طرح‌ها، معیارهای داوری در ایران و ترکیه یکسان‌سازی شوند و به نظر می‌رسد با اتمام نتایج ارزیابی، تصمیم برای انتخاب طرح‌های نهایی با سرعت بیشتری انجام شود. همچنین در انتخاب داوران ایرانی از پتانسیل تمام دانشگاه‌های ایرانی زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری استفاده خواهد شد.

شجاعی در پایان گفت: بازه زمانی در نظر گرفته شده برای ارزیابی هیئت داوران، پایان دی 98 خواهد بود و کمیته‌ای مشترک از وزارت علوم کشورمان و شورای علم و فناوری ترکیه، طرح‌های منتخب مشترک را تا نیمه اسفند 1398 اعلام خواهند کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056889

وب گردی

وب گردی