تورهای صنعتی برای آشنایی دانشجویان با فضای تولید برگزار می‌شود

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان سیستان‌و‌بلوچستان گفت: بستر مناسبی برای ارتباط دانشجویان با فضای فیزیکی واحدهای تولیدی در قالب تورهای صنعتی و دوره‌های کارورزی و کارآموزی فراهم کردیم.

علیرضا راشکی سرپرست شرکت شهرک های صنعتی استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره همکاری این شرکت با دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تفاهم نامه‌ای با دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان منعقد و زمینه‌های همکاری مشترک با دانشگاه در بحث آموزش، پژوهش و کارهای پروژه‌های مشترک فراهم شد. این تفاهم نامه را عملیاتی کردیم و تلاش داریم از بحث آموزش و پژوهش خارج شده و وارد بحث‌های همکاری‌های مشترک با دانشگاه آزاد اسلامی شویم.

او ادامه داد: در تفاهم نامه ای که با دانشگاه آزاد منعقد کردیم، واحد ارتباط با دانشگاه در شرکت شهرک‌های صنعتی راه اندازی شد؛ در حال حاضر، دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان دفتری در ساختمان کسب و کار شهرک صنعتی زاهدان ایجاد و در آن مستقر شد تا عملا ارتباط دانشگاه با محیط های صنعتی وارد فاز عملیاتی شود.

سرپرست شرکت شهرک های صنعتی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان در بحث تجهیزات آزمایشگاهی اقدامات خوبی انجام داده است، خاطرنشان کرد: واحدهای صنعتی برای انجام بسیاری از آزمایش‌ها به استان‌های همجوار مراجعه کرده که این موضوع هزینه‌بر و زمان‌بر بود؛ بنابراین به دنبال این بودیم تا با دانشگاه آزاد اسلامی مشارکتی داشته باشیم و این آزمایش‌ها در داخل آزمایشگاه های دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان انجام شود.

او اضافه کرد: درصددیم تا واحدهای صنعتی از آزمایشگاه‌های دانشگاه استفاده کنند و مشکلاتشان مرتفع و امور تسریع شود؛ در نهایت این واحدهای صنعتی هزینه تمام شده‌ای را برای انجام این آزمایش ها به دانشگاه پرداخت خواهند کرد.

راشکی با اشاره به چالش‌های پیش روی شرکت شهرک‌های صنعتی استان اظهار کرد: یکی از دغدغه و چالش‌هایی که متوجه آن شدیم این بود که این آزمایشگاه‌ها فاقد پروانه همکار از اداره استاندارد است؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان دستور دادند که تا آخر سال این مشکل رفع شود تا آزمایشگاه دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان به عنوان آزمایشگاه همکار به واحدهای صنعتی خدمات ارائه دهد.

او تصریح کرد: درصددیم تا کار مشترک دانشگاه آزاد اسلامی با واحدهای صنعتی از قالب ارتباط با دانشگاه، به سمت مشارکت دانشگاه با واحدهای صنعتی و بخش صنعتی حرکت کند تا محصول واحدهای تولیدی با علم دانشگاه تلفیق شده و رونق تولید را به دنبال داشته باشد.

او گفت: شرکت شهرک های صنعتی استان سیستان و بلوچستان از سال 1369 برای ایجاد صنایع و اشتغال ماندگار، فعالیت خود را با توجه به اصول آمایش سرزمین و مطالعات منطقه‌ای آغاز کرد. این شرکت از همان ابتدا قراردادن کیفیت خدمات و به کارگیری نیروی انسانی کارآمد و رسیدگی بیشتر به مناطق محروم استان را سرلوحه کار خود قرار داد.

سرپرست شرکت شهرک های صنعتی استان سیستان و بلوچستان با بیان این که بیش از 60 درصد صنایع مستقر در استان و 50 درصد اشتغال بخش صنعت مربوط به واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان است ادامه داد: شرکت شهرک های صنعتی 28 شهرک و ناحیه صنعتی دارد که طیف گسترده ای از واحدهای صنایع غذایی و شیمیایی در آن مستقر هستند.

راشکی در خصوص حمایت از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نیز توضیح داد: در بحث دانشجویی از پایان نامه‌های دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی حمایت خواهیم کرد. این حمایت در قالب پرداخت هزینه پایان نامه خواهد بود به شرطی که موضوع این پایان نامه‌ها در راستای حل موضوعات و چالش های واحدهای صنعتی ما باشد. این حمایت‌ها مالی و معنوی خواهد بود و برای هر پایان نامه‌ای یک کمک نقدی در نظر گرفته شده که در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد به شرط آن که مشکلات و معضلات صنعت را حل کنند.

سرپرست شرکت شهرک های صنعتی استان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: بستر مناسبی برای ارتباط دانشجویان با فضای فیزیکی واحدهای تولیدی در قالب تورهای صنعتی و دوره‌های کارورزی و کارآموزی فراهم و مدیران ارشد واحدهای صنعتی نیز با اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی ارتباط خواهند داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056898

وب گردی

وب گردی