وحدت رویه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه آموزش و پژوهش الزام‌‌‌‌‌‌‌‌آور است

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آموزش و پژوهش واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باید از وحدت رویه و استاندارد قابل قبول پیروی کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، جواد علمایی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی در نخستین همایش تخصصی طرح تحول در علوم، مهندسی و کشاورزی که صبح امروز در هتل فرهیختگان برگزار شد، گفت: امیدوارم برگزاری این همایش تخصصی، سرآغاز و منشأ تحول در این حوزه بوده و به تحول، شدت و سرعت بیشتری ببخشد.

وی با تأکید بر اینکه مؤثرترین رکن برای تحول در محیط دانشگاه، اساتید و اعضای هیأت علمی هستند، اظهار داشت: این موضوع یک ارزش بسیار بزرگ برای اساتید است، اما مسئولیت بزرگی نیز بر دوش آنها می‌گذارد که این امر مهم را در دانشگاه انجام دهند. توجه به استانداردها و تدوین مقررات و آیین‌نامه‌های آموزشی نیز باید توسط اساتید صورت گیرد.

علمایی با بیان اینکه در مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی، تحول در حوزه‌های مختلف آغاز شده، گفت: از زمانی که مقام معظم رهبری مسئولیت دانشگاه آزاد اسلامی را برعهده دکتر ولایتی گذاشتند، تحول شروع شد و امروز با تلاش تمامی مجموعه دانشگاه، این راه ادامه دارد.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی، ضمن گرامیداشت نهم دی ماه تصریح کرد: این روز بزرگ که به نام روز بصیرت نامگذاری شده، بسیار حائز اهمیت است. واقعیت این است که تحول علم نیز برمبنای بصیرت صورت می‌گیرد و ما زمانی می‌توانیم تحول ایجاد کنیم که دارای بصیرت بوده و با شناسایی مشکلات موجود بتوانیم برای حل آنها چاره ای بیاندیشیم.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جهت تحقق تحول در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: ارتقای جایگاه دانشگاه، بهبود مستمر فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی، برنامه‌ریزی بلندمدت، ایجاد خودکفایی اقتصادی، توسعه همکاری‌های علمی ملی و بین‌المللی و گسترش همکاری­های صنعتی و کشاورزی ازجمله اقدامات صورت‌گرفته در این حوزه است.

دانشگاه برای داشتن تحولی بزرگ ، باید خود را ارتقا دهد

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه اگر این دانشگاه بخواهد تحول بزرگی داشته باشد، باید خود را ارتقا دهد، خاطرنشان کرد: ارتقای دانشگاه دو پله دارد، پله اول استاندارد کردن رفتارهای آموزشی، پژوهشی و فناوری است. این فعالیتی است که معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی آن را به جد دنبال می‌کند تا آموزش و پژوهش در تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی از وحدت رویه و استاندارد قابل قبول پیروی کنند. پله دوم برای ارتقای دانشگاه آزاد اسلامی، ارتقای استانداردهای موجود است. این ارتقا باید تا جایی صورت گیرد که دانشگاه آزاد اسلامی به تراز اول در داخل کشور و به تراز مطرح در سطح بین‌المللی دست یابد.

علمایی با بیان اینکه دانشگاه برای ارتقا به اعضای هیأت علمی و امکانات نیاز دارد، گفت: امکانات موجود در دانشگاه آزاد اسلامی، بعضاً در بسیاری از دانشگاه‌های دولتی وجود ندارد و این امر بسیار حائز اهمیت است و باید از آن استفاده کرد. همچنین اساتید این دانشگاه در حوزه بین‌الملل دارای مقالات و کتاب‌های منتشرشده‌ای هستند و از توان علمی بالایی برخوردارند. می‌توان گفت دانشگاه آزاد اسلامی برای ارتقا، هم اعضای هیأت علمی توانمند و هم امکانات بالایی دارد.

وی با اشاره به تفکیک معاونت‌های دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: اصلاح ساختار در این دانشگاه برای ایجاد تحول بود. ما نیز در معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی تحول را سرلوحه کار قرار دادیم و برمبنای آن شورای تحول در این حوزه تشکیل شد. در این شورا جلسات مکرری برگزار شد و موضوعات در 10 کمیته تخصصی مورد بررسی قرار گرفت. افراد نظریه‌پرداز و دارای ذهن پویا در این جلسات شرکت داشتند و موضوعات را بررسی می‌کردند.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه این دانشگاه باید بتواند به سمت یک اقتصاد پایدار حرکت کند، ادامه داد: این دانشگاه دولتی نیست و باید با اتخاذ سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم، بر اقتصاد خود مبتنی بوده و به سمت حل مسائل کشور حرکت کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056922

وب گردی

وب گردی