گرامیداشت شهید فردوسی در واحد بوشهر برگزار شد

همزمان با 9 دی و حماسه این روز بزرگ، در مراسمی همراه با قرائت زیارت پرفیض عاشورا، یاد شهید خلیل فردوسی از شهدای تخریب چی هشت سال دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر گرامی داشته شد.

به گزارش ایسکانیوز، اسماعیل عبدالهی دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد بوشهر در مراسم گرامیداشت شهید خلیل فردوسی از شهدای گرانقدر دفاع مقدس در جمع کارکنان واحد بوشهر با بیان اینکه پس از انقلاب شکوهمند اسلامی، ملت ایران شهدا و جانبازان بسیاری را در حراست و صیانت از این نظام الهی و ولایی در راه حق تعالی تقدیم کرده است، گفت: آمارهایی که از پیش از انقلاب تاکنون از رشادت مردان و زنان ایران اسلامی که با خلوص نیت، صداقت و بدون هیچ چشم داشتی وارد عرصه های مختلف کارزار شده و از جان و مال خود دست شسته اند، قابل توجه، تحسین برانگیز و غرورآفرین است.

عبدالهی با اشاره به اینکه میانگین سنی شهدای هشت سال دفاع مقدس، چیزی قریب به 23 سال را نشان می دهد، تصریح کرد: همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب ( حفظه ا...) در بیانیه گام دوم فرمودند، انقلاب اسلامی ایران از ابتدا بر دوش جوانان بوده است و این جوانان هستند که باید با همان روحیه این انقلاب را حفظ و از گزند دشمنان محفوظ نگه دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه تمامی جانبازان و رزمندگان با بصیرت راه خود را انتخاب کرده اند، تشریح کرد: در این میان رزمندگان تخریب چی به واسطه مسئولیت مهم و بسیار حساس و پرمخاطره شان، شهامتی ستودنی داشتند.

وی با تأکید بر اینکه تخریب چی ها عالمانه به پیشواز شهادت و خطرات رفته و دعوت حق و رهبری را لبیک گفتند، ادامه داد: به رغم اینکه بسیاری از رزمندگان تخریب چی دوران هشت سال جنگ تحمیلی یا به درجه رفیع شهادت نائل شدند و یا اسیر و جانباز، باز هم این سربازان جبهه های حق علیه باطل روحیه متفاوت، متمایز و متعالی فوق العاده ای داشتند و برای موفقیت عملیات ها در مسیر الهی از جان خود گذشتند.

این مسئول با بیان اینکه شهدای هشت سال دفاع مقدس گوهر وجودی خود را در دوران رژیم فاسق و فاسد طاغوت به خوبی حفظ کردند، یادآور شد: در این امر، خانواده ها و پدران و مادرانی که در حکومت پر از فسق و فجور شاهنشاهی چنین فرزندان با اصالت و متدینی را تربیت و پرورش دادند نقش بسیار ارزنده ای داشتند.

دبیر هیأت امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر اضافه کرد: همانگونه که معتقدیم این کشور و نظام الهی آن را خداوند حفظ کرده است اما باید بدانیم خداوند بدون حضور مردمی انقلابی و پایبند به اصول و ارزش ها نمی تواند به آن مردم کمک و یاری رساند.

عبدالهی افزود: این مردم بودند که در دوران انقلاب، دفاع مقدس، فتنه های مختلف و رنگارنگ دشمنان و بسیاری عرصه های دیگر نقش اساسی داشتند.

این شهید والامقام در وصیت نامه خود چنین وصیت کرده است: اولین وصیت من به برادران و خواهران حزب الهی این است که اگر می خواهند راه شهداء رفته باشند ؛ به حرف های امام توجه نموده و به آن عمل کنند و وصیت دیگرم این است که مردم نسبت به مسائلی که درجهان و مملکتها و شهرها و روستاها و در کل در جامعه می گذرد آگاه باشند زیرا دشمن ما از هر راهی می خواهد به انقلاب اسلامی ما ضربه بزند ؛ در نتیجه هوشیارانه عمل کنیم و از خواهرانم می خواهم حجابشان را که یکی از واجبات اسلامی است رعایت کنند ؛ زیرا که دشمن همان طورکه از خون سرخ و رنگین شهداء وحشت دارد از سیاهی چادر تو نیز وحشت دارد.

کد خبر: 1056962

وب گردی

وب گردی