دستورالعمل برگزاری جشنواره جایزه ایثار به دانشگاه‌ها ابلاغ شد

مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ابلاغ دستورالمعل اجرایی برگزاری چهارمین جشنواره جایزه ملی ایثار به دانشگاه‌ها خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از سازمان امور دانشجویان، سید فردین تقی‌زاده درباره چهارمین جشنواره جایزه ملی ایثار اظهار کرد: چهارمین دوره جشنواره آموزشی-تحصیلی جایزه ملی ایثار توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران و با مشارکت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی، مراکز حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: جشنواره ملی ایثار با هدف ایجاد پویایی، تحرک و افزایش انگیزه تحصیلی و نیز شناسایی، معرفی و تجلیل از برترین‌های جامعه هدف برای چهارمین سال متوالی برگزار می‌شود.

مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان در تشریح روند برگزاری چهارمین دوره جشنواره ملی ایثار گفت: پیرو جلسات برگزار شده در بنیاد شهید و امور ایثارگران و تقویم اجرایی تعیین شده، اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان در تاریخ اول آبان ۹۸ دستورالمعل اجرایی برگزاری چهارمین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار و همچنین متعاقب آن فراخوان برگزاری جشنواره به تمام دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در قالب بخشنامه ارسال شد.

وی درباره ارزیابی و معرفی دانشجویان واجد شرایط افزود: مطابق سنوات گذشته در مرحله اول جشنواره، سوابق تحصیلی، پژوهشی و فرهنگی واجدان شرایط توسط ادارات شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی براساس شاخص‌های تعیین شده برای هر یک از دوره‌های آموزشی و مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری حرفه‌ای و دکتری تخصصی جمع‌آوری و توسط کمیته‌های علمی که در ستادهای دانشگاه‌ها تشکیل می‌شود ارزیابی خواهد شد و نتایج ارزیابی به مناطق دهگانه ارسال خواهد شد.

مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان در تشریح مرحله دوم فرایند این جشنواره گفت: از هر منطقه (۱۰ منطقه دانشگاهی) تعداد ۱۵ نفر برگزیده منطقه‌ای و در مجموع ۱۵۰ دانشجو برای ورود به مرحله بعد به اداره کل شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان معرفی می‌شوند.

تقی‌زاده در پایان گفت: در مرحله کشوری سوابق علمی، پژوهشی و فرهنگی ارسالی از دانشگاه‌ها مطابق با معیار و شاخص‌های ارزیابی اعلام شده مجدداً بررسی و برای انتخاب نفرات برتر هر گروه آموزشی و مقطع تحصیلی کمیته‌ای متشکل از معاونت دانشجویان داخل، مدیرکل امور دانشجویان داخل، مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیرکل دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان و همچنین تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها برای هر یک از گروه های آموزشی، تشکیل و نفرات برتر منتخب و به دبیرخانه جشنواره معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056992

وب گردی

وب گردی