مسئولان نهاد دفتر ایده‌‌های نو در واحدهای دانشگاهی تاسیس کنند

سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مسئولان نهاد باید دفتر ایده‌های نو در واحدهای دانشگاهی تاسیس کنند تا دانشجویان نخبه بتوانند در بستری مناسب فعالیت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام محمد شریفانی سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در اولین نشست سراسری مسئولان استانی دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دفاتر نهاد رهبری از بدو تشکیل، بسترهای خوبی در حوزه های معرفتی و فرهنگی ایجاد کرده و برنامه های زیادی را عملیاتی کرده اند.

وی افزود: انتظار داریم که مسئولان نهاد با چابکی بیشتری فعالیت داشته باشند؛ باتوجه به بسترهایی که فراهم شده، باید تلاش کنیم در استان ها از آن ها به خوبی استفاده شود.

شریفانی ادامه داد: مشکلات عدیده ای در واحدهای دانشگاهی وجود دارد که در گام اول، مسئولان نهاد وظیفه دارند مشکلات را خودشان حل کنند؛ اما در غیر این صورت، باید به صورت مستند به ما ارائه کنند تا در اسرع وقت موضوع را حل کنیم.

سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مسئولان نهاد باید دفتر ایده های نو در واحدهای دانشگاهی تاسیس کنند تا دانشجویان نخبه بتوانند در بستری مناسب فعالیت داشته باشند؛ امکان دارد یک ایده، کشور را از مشکلات اقتصادی نجات دهد لذا مسئولان نهاد باید نخبگان را از میان دانشجویان شناسایی و از ایده های آن ها حمایت کنند.

وی با تاکید بر لزوم امید آفرینی در واحدهای دانشگاهی تصریح کرد: روح ناامیدی برخلاف قرآن و منویات مقام معظم رهبری است و به همین دلیل مسئولان باید امیدآفرینی در واحدها را تزریق کنند.

شریفانی با اشاره به توسعه فرهنگی قرآنی در دانشگاه ها اضافه کرد: مسئله نماز یکی از مهم ترین تاکیدات قرآن است که تمامی احادیث و آیات بر اهمیت آن تاکید دارند؛ این حوزه نیاز به یک طرح و ایده جدی دارد که مسئولان نهاد باید اهتمام بیشتری به آن بورزند‌.

سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به نحوه بهره برداری از امکانات دانشگاه خاطرنشان کرد: مدیریت هزینه ها و ظرفیت های دانشگاه، نیازمند ایده ای جدید و بکر است تا واحدهای دانشگاهی با مشکل مواجه نشوند؛ لذا مسئولان باید برای حل این موضوعات، ایده های دقیق ارائه دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057006

وب گردی

وب گردی