پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات از ایده‌های جدید و تکنولوژی نوین استقبال می‌کند

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اگر به دنبال توسعه پایدار هستیم، چاره‌ای جز تشریک مساعی با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان نداریم.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، وحید یزدانیان رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاحیه دهمین کنفرانس فناوری اطلاعات و دانش (IKT2019 ) با اشاره به این که سیاست پژوهشگاه در وجه کلیدی خلاصه می‌شود، گفت: پژوهشگاه ارتباطات در چارچوب های صحیح، آکادمی، آموزش و نظام تحقیقاتی نقش بزرگی در این عرصه داشته باشد؛ همچنین از دستگاه‌های تابع وزارت ارتباطات است.
وی تصریح کرد: در نگاه اول ارتباط با دانشگاه و انجمن علمی اهمیت بسزایی دارد. متاسفانه ارتباطات طی چند سال اخیر بنا به دلایلی گسترده نبوده است. اگر به دنبال توسعه پایدار هستیم چاره‌ای جز تشریک مساعی نداریم. یزدانیان گفت: استفاده از ظرفیت دانشگاه و شرکت‌های دانش‌بنیان جزو مطالبی است که در سرلوحه کاری قرار گرفته است، اگر فعالیتی انجام می‌شود که آورده دانش برای مرکز تحقیقات نداشته باشد باید این پژوهش‌ها و تحقیقات به مراکز دیگر واگذار شود.
یزدانیان ادامه داد: همچنین بحث دیگر ارائه خدمات به شرکت‌های ICT است و ما به صورت ویژه فعالیت‌های پژوهشی در این عرصه را دنبال می‌کنیم. در کنار این امر مهم فعالیت حجمی در حوزه زیرساختی است که در این زمینه حمایت اساسی صورت گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از ایده‌ها و تکنولوژی‌های جدید برای رسیدن به اهداف توسعه‌ای خود استقبال می‌کند.


انتهای پیام/

کد خبر: 1057014

وب گردی

وب گردی