وظیفه نمایندگان مجلس آسفالت کردن خیابان نیست!

 وظیفه نماینده در آسفالت کردن خیابان و زدن پل عابر پیاده خلاصه نمی‌شود؛ بلکه نماینده واقعی مردم باید در عین استقلال و شجاعت با مفاسد اقتصادی مبارزه کند.

سید حجت الله انوشه مسئول مطالبه‌گری و گفتمان‌سازی حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات مجلس، بازار تبلیغات کاندیداها و لیست‌‌های انتخاباتی وابسته به احزاب سیاسی نیز رو به گسترش است.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیاز به بازنگری نوینی نسبت به فضای حال و آینده استان خوزستان و شهرستان دزفول برای انتخابات مجلس شورای اسلامی وجود دارد، هم اکنون چهره‌های شاخص و برجسته‌ سیاسی شهرستان دزفول که برخی از گذشته سیاسی و عملکرد حزبی خود پشیمان‌اند، منتظر آغوش گشودن نیروهای مردمی و انقلابی به سوی خود هستند. هر چند که درستی و صحت ادعای آنها کاملا در حاله‌ای از ابهام است.

به گفته انوشه، بعضی دیگر از کاندیدها حقیقتا چه در صورت و چه در سیرت، مردمی بودن و انقلابی‌گری؛ شأن خود را اثبات کردند و مثال نقضی هم در این مورد در رویکرد و عملکرد‌شان موجود نیست.

این فعال دانشجویی درباره گروه سوم از کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بعضی دیگر از کاندیداها نیز چهره‌های جدیدی هستند که نیاز به معرفی و بررسی بیشتر از سوی مردم و جنبش دانشجویی دارند.

عملکرد سیاسی کاندیدا باید از سوی مردم بررسی شود

وی با تاکید بر بررسی عملکرد و کارنامه کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مردم وظیفه دارند کاندیدا را تک به تک بررسی کنند و بعد اقدام به انتخاب کرده و آرای خود را در صندوق‌های رای‌گیری بیندازند.

انوشه ادامه داد: متاسفانه مردم در برخی مواقع به درستی اقدام به انتخاب نماینده مجلس شورای اسلامی نمی‌کنند و بعد از عملکرد آنها در مجلس شاکی می‌شوند؛ در صورتی‌که اگر اول انتخاب صحیح و اصلحی داشتند، بعدا به نارضایتی مبتلا نمی‌شدند.

مسئول مطالبه‌گری و گفتمان‌سازی حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول بیان کرد: اگر دلبستگی‌ها و وابستگی‌های خانوادگی و قومیتی کنار گذاشته شود، افراد باید با تکلیف دانستن در عرصه انتخابات حاضر شوند و معیارهای یک نماینده تراز انقلاب اسلامی را مدنظر قرار دهند.

نماینده باید با مفاسد اقتصادی مبارزه کند

وی با بیان اینکه وظیفه نماینده در آسفالت کردن خیابان و زدن پل عابر پیاده خلاصه نمی‌شود، گفت: نماینده واقعی مردم در مجلس شورای اسلامی باید در عین استقلال و شجاعت با مفاسد اقتصادی مبارزه کند، در جهت رفاه مردم و عدالت اجتماعی پیگیر باشد و درباره لوایح مطالعه و تحقیق کند.

انوشه در تکمیل سخنان خود گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید به آرامش فضای سیاسی کشور اهتمام ورزند، در محیط کار حضور مفید داشته و در رسیدگی به کارها سرعت داشته باشند.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول درباره خواسته‌های مردم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فاکتورهای بیان شده بیانگر آن بوده مطالبه و خواست مردم و نظام، نماینده تراز انقلاب است و مردم باید بر اساس ملاک‌ها و معیارهای نام‌برده شده به کاندیدای محبوب و مطلوب خود رأی دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حضور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی نشان دهنده مردم سالاری در جمهوری اسلامی و مشارکت مدنی و تایید نظام از سوی مردم در جوامع بین‌المللی است. پس هر فرد ایرانی لازم است در این انتخابات شرکت کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057017

وب گردی

وب گردی