ترمیم رشته‌‌‌های علوم انسانی براساس آمایش سرزمینی

مدیرکل پژوهش و تحصیلات تکمیلی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ساماندهی نشریات علمی، ترمیم رشته ها و گرایش ها براساس آمایش سرزمینی، ساماندهی پایان نامه ها و رساله ها از طریق نظام موضوعات از جمله مأموریت‌های معاونت حوزه علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، نخستین جلسه کمیته دستگاهی نظریه پردازی، نقد و مناظره دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور اعضا با هدف بررسی تصویب آئین نامه کرسی های دانشگاه آزاد اسلامی و بسته حمایتی از برگزاری کرسی‌های ترویجی، نوآوری و تخصصی امروز در سازمان مرکزی برگزار شد.

علیرضا عراقیه مدیرکل پژوهش و تحصیلات تکمیلی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه برگزاری این جلسه گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف این معاونت، تعالی علوم انسانی و هنر است. به همین منظور سه مؤلفه به روز رسانی، بومی سازی و حکمی سازی در علوم انسانی و هنر برای این هدف مورد توجه و تأکید است.

وی افزود: به همین منظور فعالیت‌های مختلفی در حوزه معاونت علوم انسانی و هنر در حال انجام است که بخشی از آن در اداره کل پژوهش و تحصیلات تکمیلی این معاونت پیگیری می شود.

عراقیه، ساماندهی نشریات علمی، ترمیم رشته ها و گرایش ها براساس آمایش سرزمینی، ساماندهی پایان نامه ها و رساله ها از طریق نظام موضوعات، تقویت علمی مدرسان از طریق توانمندسازی اساتید در کنار فعالیت های آموزشی و پژوهشی، کشف نخبگان علمی و استادان فرهیخته، تدوین و تقویت کتب درسی، غیردرسی و کتب مرجع و احیا تراث اسلامی را از مأموریت‌های معاونت حوزه علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد.

مدیرکل پژوهش و تحصیلات تکمیلی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی دو مأموریت ساماندهی نشریات علمی و کشف نخبگان علمی و استادان فرهیخته را از اولویت‌های اساسی و اصلی این معاونت دانست و افزود: بر همین اساس سراغ اجرای کرسی های نظریه پردازی، تخصصی و ترویجی در دانشگاه آزاد اسلامی رفتیم و جلسات کمیته دستگاهی نیز با هدف تعالی علوم انسانی و هنر برگزار می شود.

وی با بیان اینکه کرسی های نظریه پردازی، کرسی های نوآوری، نقد و ترویجی در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود، اظهار داشت: در جلسه کمیته دستگاهی نظریه پردازی، نقد و مناظره دانشگاه آزاد اسلامی درباره شیوه نامه و آیین نامه های برگزاری این کرسی ها و حمایت هایی که از اعضای هیأت علمی به منظور برگزاری این کرسی ها صورت می گیرد، بحث و تبادل نظر شد.

عراقیه از حمایت معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی از اساتید و اعضای هیأت علمی دارای نظریه، ایده و طرح خبر داد و گفت: به طور کلی این معاونت به دنبال ایجاد فضای گفتمان، نشاط علمی در بین اساتید و دانشجویان علوم انسانی و هنر هستیم. باید موانع تفکر و خلاقیت اعضای هیأت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مسیر ارائه ایده را برداریم و تعالی، اندیشه و تفکر در بین اساتید علوم انسانی و هنر گسترش یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057023

وب گردی

وب گردی