اعتراض به مصوبه جنجالی دانشگاه شهید بهشتی/ وقتی از دانشجوی بیکار، پول می‌خواهند!

تبصره جنجالی ماده هفت آیین‌نامه آموزشی دانشگاه شهید بهشتی باعث شد دانشجوهای معترض مقابل ساختمان ریاست این دانشگاه تجمع کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، تبصره جنجالی ماده هفت آیین‌نامه آموزشی دانشگاه شهید بهشتی باعث شد دانشجوهای معترض مقابل ساختمان ریاست این دانشگاه تجمع کنند تا صدای اعتراض خود را به گوش رئیس دانشگاه برسانند.

طبق ماده هفت آیین‌نامه آموزشی دوره کارشناسی پیوسته دانشجویان ورودی سال 1397 و مابعد، آموزش رایگان برای هر دانشجو در هر دوره تحصیلی صرفاً یکبار و در یک رشته تحصیلی امکان‌پذیر است. حالا تبصره یک این ماده با اعتراض دانشجویان همراه شده؛ چراکه دانشجو باید برای واحدهای حذف شده نیز هزینه بپردازد.

سید علی‌اصغر باختر، فعال صنفی-دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با ایسکانیوز، در این باره اظهار کرد: هیئت امنای دانشگاه آیین‌نامه‌ای را مصوب کرده که ورودی‌های سال 1397 به بعد، در صورت حذف اضطراری، غیبت غیرموجه در کلاس یا امتحان درس و عدم کسب نمره قبولی در هر درس، برای انتخاب مجدد همان درس، موظف به پرداخت هزینه هستند. نکته اینجاست که دانشجویان برای واحدهایی که حذف اضطراری کرده‌اند نیز باید ترم بعد شهریه پرداخت کنند.

وی با انتقاد از مبلغ درنظرگرفته شده برای هر واحد ادامه داد: دانشگاه شهید بهشتی به‌ازای هر واحد 130 هزار تومن در نظر گرفته است، در واقع درسی سه واحدی نزدیک به 400 هزار تومان برای دانشجو هزینه دربردارد. البته قبلاً دانشجو در صورت پاس نکردن یک درس ملزم به پرداخت شهریه بود؛ اما حالا اگر واحدی را حذف کند نیز برای برداشتن دوباره باید هزینه پرداخت کند.

فعال صنفی-دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی خاطرنشان کرد: بسیاری از دانشجویان ورودی 97 از این مصوبه بی‌اطلاع بودند و وقتی به سامانه گلستان دانشگاه شهید بهشتی مراجعه کردند، متوجه شدند سامانه برای آنها بسته شده و تا زمانی که هزینه مربوط را پرداخت نکنند، اجازه دسترسی به سایت را ندارند.

باختر بیان کرد: دانشجویان دانشگاه‌های زیادی به این مصوبه معترض هستند. در دانشگاه شیراز، طومار جمع کردند و هیئت امنای دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی نیز این مصوبه را لغو کرد. دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی نیز در ولنجک مقابل ساختمان ریاست دانشگاه و همچنین در پردیس فنی شهید عباسپور در اعتراض به این موضوع تجمع کردند.

وی افزود: دانشجویان نسبت به پولی کردن آموزش و دریافت پول از دانشجو به بهانه‌های مختلف معترض بودند و شعار می‌دادند: «دانشجو بیکاره، پول از کجا بیاره؟» امیدواریم در این باره تجدیدنظر صورت گیرد؛ چون دانشجویان خواهان لغو بی‌قید و شرط پرداخت هرگونه هزینه‌ای برای حذف یا مردودی در دروس هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057030

وب گردی

وب گردی