هوآوی، دوربین چرخشی سه‌گانه موبایل را ثبت اختراع کرد

هوآوی به‌عنوان یکی از شرکت‌های خلاق و پیشرو در حوزه گوشی‌های هوشمند، سرمایه‌گذاری بسیار گسترده‌ای در بخش تحقیق و توسعه انجام داده تا در ثبت اختراع‌ها و طراحی‌های نوآورانه پیش قدم باشد.

به گزارش گروه بازرگانی ایسکانیوز، در یکی از آخرین پتنت‌های ثبت شده، هوآوی برای اولین بار در دنیای موبایل، راهکاری را ثبت کرده که در آن کل ماژول دوربین سه‌گانه با چرخش کامل، تبدیل به یک دوربین سلفی قدرتمند می‌شود.

شرکت‌های بزرگ تولیدکننده گوشی‌های هوشمند به دنبال راهکارهای جدیدی برای مخفی‌سازی دوربین سلفی هستند و در تلاش‌اند تا حاشیه صفحه نمایش محصولات خود را کاهش دهند. در سال‌های 2018 و 2019 این شرکت‌ها موفق شدند با ارائه راهکارهای مختلف، تا حدودی به هدف‌ خود نزدیک شوند.

در ابتدا شرکت‌ها برای کاهش حاشیه صفحه نمایش از بریدگی ناچ استفاده کردند؛ اما پس از مدتی برندهای چینی از مکانیزم دوربین پاپ‌آپ رونمایی کردند که در حال حاضر دو مدل از هوآوی یعنی Y9Prime و Y9s از این ویژگی برخوردارند. هوآوی از اولین شرکت‌هایی بود که از بریدگی ناچ برای کاهش حاشیه صفحه نمایش در گوشی‌های هوشمند اندرویدی استفاده کرد و در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به فناوری‌های مربوط به دوربین گوشی‌های هوشمند داشته است.

به تازگی نیز هوآوی پتنت جدیدی را ثبت کرده که در آن شاهد استفاده از دوربین چرخشی سه‌گانه هستیم. در این فناوری دوربین اصلی با چرخش 180 درجه تبدیل به دوربین سلفی می‌شود. بدین ترتیب دیگر نیازی به بریدگی ناچ یا ماژول بیرون‌جهنده (پاپ‌آپ) وجود نخواهد داشت.

این پتنت توسط هوآوی در تاریخ 9 ژانویه 2019 به ثبت رسیده و در تاریخ 17 دسامبر 2019 توسط سازمان جهانی مالکیت معنوی تأیید شده و هم اکنون در سایت رسمی این سازمان موجود است. در پتنت‌های منتشر شده شاهد یک گوشی هوشمند با صفحه نمایش بدون حاشیه هستیم که به ماژول دوربین چرخشی مجهز شده است.

ماژول دوربین چرخشی هوآوی به سه سنسور و یک فلاش LED دوگانه مجهز شده است که در زمان فعال شدن دوربین سلفی با یک چرخش 180 درجه به سمت صورت کاربر می‌چرخد. البته پیش از این هوآوی پتنت دیگری را برای دوربین چرخشی به ثبت رسانده بود که در آن یکی از سنسور‌های ماژول دوربین سه گانه اصلی با چرخش 180 درجه‌ای به دوبین سلفی تبدیل می‌شود. اما در پتنت جدید هوآوی، کل ماژول دوربین سه‌گانه با چرخش کامل، تبدیل به یک دوربین سلفی قدرتمند می‌شود که این اتفاق برای اولین بار در دنیای موبایل روی می‌دهد.

چنین قابلیتی در آینده، به کاربران اجازه خواهد داد تا تصاویر سلفی فوق‌العاده باکیفیتی را ثبت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057042

وب گردی

وب گردی