رونق انیمیشن‌سازی در استان‌های مرزی

ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناری ریاست جمهوری با حمایت از یک شرکت خلاق در استان سیستان و بلوچستان موفق شد با فعالیت در حوزه انیمیشن برای بیش از 20 نفر از جوانان استان، شغل ایجاد کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناری ریاست جمهوری، یک شرکت خلاق در استان سیستان و بلوچستان موفق شد با فعالیت در حوزه انیمیشن برای بیش از 20 نفر از جوانان استان شغل ایجاد کند.

حسین مظلوم، مدیر عامل یک شرکت خلاق در استان سیستان و بلوچستان در این‌باره اظهار کرد: خلاقیت و نوآوری در شرایط کمبود، بیشتر جلوه‌گر می‌شود. به همین خاطر به دلیل کمبود برخی زیر ساخت‌ها در استان، زمینه‌های مانند صنایع خلاق و فرهنگی که بر پتانسیل‌های طبیعی استان تکیه دارد، بسیار مورد استقبال جوانان تشنه پویایی و خلاقیت قرار گرفته است. انیمیشین نیز به دلیل آن که بیشتر بر قدرت فکر تکیه دارد، توانسته جایگاه خود را در میان تیم‌ها و شرکت‌های خلاق استان بیابد.

این فعال حوزه صنایع خلاق در ادامه افزود: این شرکت حدود 14 سال سابقه کار دارد و با استفاده از بسترهای موجود در فضای مجازی و شبکه اینترنت کار خود را در حوزه انیمیشن آغاز کرد. به دلیل ماهیت این کار، الزامی نیست که شرکت‌های خلاق حتماً در تهران و کلان‌شهرها مستقر باشند و می‌توان یک شرکت خلاق فعال در حوزه انیمیشن را تقریباً در هر جای از ایران تاسیس کرد. وزارت ارشاد اسلامی، صدا و سیما، وزارت بهداشت و آموزش و پرورش از جمله نهادهای بوده‌اند که این شرکت برای آنها محتوا تولید کرده است.

به گفته مدیر عامل شرکت پویانمایی آسوریک مستقر در مرکز نوآوری و صنایع خلاق استان سیستان و بلوچستان، این مجموعه توانست 1500 دقیقه انیمیشن را در قالب 8 مجموعه و 12 فیلم تولید کند که از جمله آنها می‌توان به مجموعه انیمیشن بی بی تَندور و مجموعه انیمیشن سواد آموزی اشاره کرد. دریافت جوایز مختلف از جمله جایزه بهترین جلوه‌های ویژه در اولین جشنواره پویا نمایی تلویزیونی در سال 1397 از جمله این جوایز است.

این مجموعه موفق شده است برای 20 نفر از جوانان استان در حوزه پویا نمایی شغل ایجاد کند.

ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تلاش است تا با توسعه هر چه بیشتر زیست بوم صنایع خلاق در مناطق مختلف کشور، به ویژه در مناطق کم برخوردار تر، جوانان و مسئولین محلی را با مزایایی مختلف صنایع خلاق آشنا سازد.

توسعه گفتمانی مفهوم صنایع خلاق می‌تواند باعث شود تا با کمترین اتکاء به کمک دولتی، ظرفیت‌های محلی به موتور محرکه اشتغال و نوآوری تبدیل شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057043

وب گردی

وب گردی