دفتر نهاد رهبری باید به اتاق امن برای دانشجویان تبدیل شود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بر ایجاد ارتباط خوب بین دانشجویان با دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تأکید کرد و این دفاتر را اتاق امن دانشجو لقب داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ظهر امروز در اولین نشست سراسری مسئولان استانی دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: تاسیس دفتر نهاد رهبری، یکی از گام های بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی در مدیریت جدید محسوب می شود.

وی افزود: تحولات ۳‌ساله گذشته بسیار تاثیر‌گذار بوده است؛ اما تا رسیدن به حد مطلوب فاصله دارد.

کلانتری ادامه داد: شرح وظایف مسئولان نهاد را مقام معظم رهبری تدوین کرده است. اگر مسئولان در این راستا حرکت کنند قطعا موفق خواهند شد. در غیر این صورت تمامی فعالیت ها بیهوده و بی هدف است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که مقام معظم رهبری بر کار معرفتی در دانشگاه تاکید دارند، گفت: مقام معظم رهبری بر عمق بخشیدن به معرفت دینی دانشجویان اصرار دارند؛ لذا یکی از رسالت های اصلی روحانیت به ویژه پس از انقلاب اسلامی، فعالیت های معرفتی بوده است.

وی با بیان این‌ که سهل انگاری در انجام کار معرفتی هیچ عذری ندارد، تصریح کرد: امروز مسئولان نهاد رهبری در دانشگاه، وظایف سنگین‌تری نسبت به گذشته بر دوش می کشند؛ لذا باید برای انجام کار معرفتی دست پر باشند و از لحاظ فکری ارتقا پیدا کنند؛ چرا که امروز در حوزه دین، بیشترین کتاب ها و مقالات منتشر شده و دائما شاهد شکل گیری تفکرات جدید هستیم.

کلانتری اضافه کرد: فعالیت روی فکر و بعد احساسی دانشجویان، جزو مهم ترین فعالیت های مسئولان رهبری در دانشگاه محسوب می شود؛ نهاد رهبری باید به یک اتاق امن برای دانشجویان و استادان تبدیل شود تا آن‌ها بتوانند با مسئولان نهاد درد و دل کنند و از آن ها مشورت بگیرند. در واقع نهاد نمایندگی، باید به یک مرجع در دانشگاه تبدیل شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: امروز دانشجویان با شبهات زیادی مواجه هستند که مسئولان نهاد باید آن ها را در پاسخگویی به این شبهات یاری دهند. مسئولان همچنین باید برنامه ریزی مدونی برای حضور دانشجویان در نماز جماعت داشته باشند؛ چرا که ضعف های زیادی را در این حوزه داریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه معارف اسلامی نیز باید برنامه ریزی دقیق داشته باشیم. امروز بسیاری از دانشگاه‌های مطرح دنیا مانند هاروارد دروس عمومی را ارائه می دهند تا تفکرات خود را به کل جهان انتقال دهند؛ اما امروز این فرصت در اختیار روحانیون است تا به اهمیت دروس عمومی اهتمام بورزند.

پایان پیام/

کد خبر: 1057061

وب گردی

وب گردی