توسعه زیست بوم موبایل تولید داخل، کلید خورد

در راستای حمایت از تولید و توسعه زیست بوم گوشی موبایل هوشمند تولید داخل، وزارت ارتباطات و وزارت صمت تفاهم نامه امضا کردند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، طرح حمایت از تولید و توسعه زیست بوم موبایل تولید داخل ظهر امروز سه شنبه با حضور وزیر ارتباطات و معاونان وی با صادقی نیارکی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در وزارت ارتباطات در قالب تفاهم نامه کلید خورد.

زیست بوم تولید تلفن همراه هوشمند در داخل کشور در معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات با هدف طراحی نقشه راه تبدیل کشور به قطب تولید تلفن هوشمند در منطقه اجرایی شد و با در نظر گرفتن شاخص هایی منطبق بر منطق بازار و تخصیص امکانات و فرصت ها به تولید داخل شکل اجرایی به خود پیدا کرد.

در این پلتفرم قرار است مشوق های تولید و سیاستگذاری حاکمیتی برای تولیدکنندگان در زنجیره توجیه پذیری اقتصادی قرار گیرد و از سوی دیگر دولت بسته حمایتی خود را با همکاری اپراتورهای تلفن همراه برای توسعه بازار و ایجاد تحریک تقاضا به کار گیرد.

در این تفاهم نامه موضوع عدالت، شفافیت، رقابت پذیری، حمایت از حقوق مصرف کننده، تولید و کارآفرینی پایدار، ایجاد زیست بوم ارزش آفرین، انتقال فناوری و نگاه صادراتی مدنظر قرار گرفته است.

بر این اساس مقرر شد دولت به عنوان مجری حمایت از پروژه تولید و توسعه گوشی تلفن همراه در کشور در حمایت از ظرفیت های موجود در این حوزه گام بردارد.

در این مراسم همچنین مطرح شد که افزایش ضریب نفوذ پهنای باند کشور از ۱۰ درصد در سال ۹۲ به ۹۰ درصد در سال جاری از جمله ظرفیت هایی است که قدم گذاشتن در مسیر تولید گوشی موبایل هوشمند در داخل کشور را می طلبد همچنین روند رو به رشد نرخ تبدیل کاربران نسل دو ارتباطات به نسل چهارم و ظرفیت های بازار منطقه ای مزیت های علمی و فناورانه و منابع انسانی برای کشور به همراه دارد که با توجه به مطالعه تجربه های موفق و ناموفق گذشته در انتقال فناوری و تولید صنعتی در کشور طرح زیست بوم تولید تلفن همراه کلید خورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057070

وب گردی

وب گردی