نخستین محصول فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر رونمایی شد

پس از تلاش ­های هفت ساله استاد پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر و طی آیین باشکوهی، از نخستین محصول فناورانه این دانشگاه رونمایی شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر، رسول جمشیدی، مجری این پروژه که مدرک فوق دکتری خود را در رشته مهندسی شیمی با گرایش نانو تکنولوژی کسب کرده با ابراز نگرانی از وجود فلزات سنگین در آب شرب برخی نقاط استان و کشور گفت: این محصول با استفاده از غشاء نانو کامپوزیت پلیمری می­تواند فلزات سنگین سمی به ویژه آرسنیک را از منابع آب آشامیدنی آلوده حذف کند.

عضو هیات علمی گروه مهندسی شیمی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر با تاکید براینکه مواد سمی آب به ویژه آرسنیک می­تواند موجب بروز بسیاری از بیماری­ ها به ویژه سرطان و مشکلات قلبی-عروقی شود افزود: بالغ بر هفت سال تحقیق و پژوهش برای ساخت این محصول صورت گرفته که خوشبختانه موفق به کسب استاندارد سازمان بهداشت جهانی شدیم.

جمشیدی خواستار حمایت بیشتر دولت برای تولید انبوه این محصول شد و گفت: با حمایت بیشتر از این محصول فناورانه و صادرات آن می توان نقش مهمی در کسب درآمدهای ارزی بدون اتکا به نفت شد.

از دیگر فعالیت‌های این استاد پژوهشگر می‌توان به کسب مدال طلا و بهترین جایزه نمایشگاه اختراعات نمایشگاه ایناتکس2013 ، کسب جایزه بهترین دانشجوی دکتری سال 2014 دانشگاه یو.تی.ام مالزی با عنوان Best Student، مشاوره در تاسیس بالغ بر 5 کارخانه صنعتی در استان های هرمزگان، خراسان شمالی و مازندران؛ طراحی و ساخت چندین دستگاه آزمایشگاه مکانیک سیالات، انتقال حرارت و عملیات واحد؛ ارائه تعداد متعدی مقاله در همایش‌های بین‌المللی و ژورنال‌های معتبر با رتبهISI، مشارکت در تالیف سه کتاب معتبر بین المللی توسط انتشارات الزویر، وایلی، تیلور و فرنسیس در زمینه محیط زیست و نانوفناوری، و کسب چندین عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه و استان اشاره کرد.

کسب عنوان پژوهشگر برتر منطقه هفت دانشگاه آزاد اسلامی(استان های کرمان و یزد) در سال1387 نیز از دیگر افتخارات این استاد دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر است.

کد خبر: 1057098

وب گردی

وب گردی