نهضتِ تفسیر و تدبر در قرآن در دانشگاه‌ها ایجاد شود

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: قرآن کریم تمامی روش‌های تربیتی و رشد را پیش روی ما قرار داده است؛ لذا مسئولان کانون‌های بسیج اساتید باید توجه بیشتری به قرآن داشته باشند و نهضت تفسیر قرآن را در واحدهای دانشگاهی راه‌اندازی کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در نشست مسئولان و معاونان خواهران کانون های بسیج اساتید مراکز استان دانشگاه آزاد اسلامی که در مجتمع حافظ این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: پیامبر اسلام (ص) علی رغم این که سرمایه خاصی نداشت و در بدترین منطقه جغرافیایی زندگی می کرد، موفق ترین انسان در برهه زمانی خودش بود.

وی افزود: ۲ عنصرِ داشتن برنامه و راه و رسم اجرای آن برنامه، جزو عوامل موفقیت پیامبر اسلام محسوب می‌شود؛ لذا باید در تمامی فعالیت های عملکرد روشمند و برنامه‌ریزی داشته باشیم.

شریفانی ادامه داد: در آیات ۱۵۱ و ۱۲۹ سوره بقره و آیه ۲ سوره جمعه، به برنامه های هدایتی پیامبر اسلام اشاره شده است؛ اولین برنامه پیامبر هدایت مردم از طریق قرآن بود، پس از آن نیز مردم را به تفسیر قرآن و آشنایی با محتوای آن دعوت کرد تا روح مردم پالایش شود. در واقع هدف پیغمبر نخبه سازی مردم و آگاه بخشی به مردم بود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: محتوای برنامه پیامبر در تربیت شخصی افراد بسیار مدون بود؛ در واقع ایشان حکمت را در دستور کار قرار داد و آن را به مردم آموزش دادند.

وی با اشاره به روش های پیامبر برای عملیاتی سازی برنامه های تربیتی تصریح کرد: پیش‌برد فرآیند هدایت از طریق محبت و تکیه بر خداوند، ملایمت در رفتار، عدم به کارگیری خشونت، به کارگیری عفو و گذشت، مشورت در تمامی امور، عزم و اراده جدی در تمامی کارها، عدم داشتن فریب و نیرنگ در تمامی امور و توکل بر خدا جزو روش های عملیاتی پیامبر برای پیاده سازی برنامه های تربیتی خود بود که توانست موفق شود‌.

شریفانی در پایان تاکید کرد: قرآن کریم تمامی روش های تربیتی و رشد را پیش روی ما قرار داده است؛ لذا مسئولان کانون های بسیج اساتید باید توجه بیشتری را به قرآن داشته باشند و نهضت تفسیر قرآن را در واحدهای دانشگاهی راه‌اندازی کنند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1057125

وب گردی

وب گردی