علم باید در خدمت فناوری  و منجر به اشتغال شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه پویایی و پیشرفت دانشگاه منوط به تغییرات در نگاه و روش هاست، گفت: علم باید در خدمت فناوری و نوآوری و منجر به اشتغال و تولید ثروت گردد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد بوشهر، اسماعیل عبدالهی دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد بوشهر در جلسه با مدیران و کارکنان حوزه پژوهش و فن آوری واحد بوشهر با بیان اینکه توسعه، پویایی و پیشرفت دانشگاه منوط به تغییرات در نگاه و روش هاست، گفت: روش های پیشین موجب رهایی از مشکلات و راه حل عبور از چالش ها نیست. اگر به دنبال توسعه پایدار دانشگاه هستیم باید افق هایی که دنیای پیشرفته امروز مدنظر قرار داده، ما نیز به آنها توجه کنیم و برای رسیدن به آن با برنامه ریزی صحیح، اصولی و منطبق با مزیت ها و ظرفیت های پایدار تلاش کرد.

عبدالهی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی نه تنها یک مجموعه علمی پیوسته درون استانی است بلکه پیوستگی و انسجام کشوری دارد، یادآور شد: بسیاری از رسالت ها و مأموریت های جدید دانشگاه، استانی و کشوری طراحی شده و در حال اجراست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر اضافه کرد: خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی، مراکز رشد و واحدهای فناور، شوراهای تخصصی، علمی و اقتصادی و مواردی از این قبیل همگی مجموعه هایی هدفمند و اثرگذار در ویترین دانشگاه آزاد اسلامی تلقی می شوند.

عبدالهی ادامه داد: بر اساس تعریف ساختار جدید دانشگاه، علم باید در خدمت فناوری و نوآوری قرار داشته و منجر به اشتغال و تولید ثروت گردد.

وی با تأکید بر اینکه نباید هیچ ظرفیتی از دانشگاه اعم از زیرساختی، فیزیکی و انسانی مغفول واقع شود، اظهار کرد: در این راستا پیگیری و برنامه ریزی جامع مورد نیاز است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر افزود: دانشگاه باید عاری از هرگونه جناح بندی و مصلحت اندیشی باشد، اذعان کرد: ضابطه و قوانین در روند اجرای امور و پیشرفت نقش تعیین کننده ای دارند.

عبدالهی با اشاره به انعقاد بیش از 30 تفاهم نامه با بسیاری از ارگان و سازمان های استان بوشهر تصریح کرد: دانشگاه باید در خدمت مردم و حل مسائل جامعه باشد و با این اعتقاد نه تنها تعاملات بسیار مناسبی با دیگر سازمان ها شکل گرفته بلکه مهمتر، فعال سازی این ظرفیت و ارائه خدمات علمی و تخصصی و انعقاد قراردادهای دو و چند جانبه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در پایان ضمن قدردانی از تلاش های تمامی همکاران در بخش های مختلف عنوان کرد: انتظاری که از تمامی حوزه های دانشگاه می رود این است که امیدوارانه و با تحلیل و تفسیر دقیق وضع موجود، به دنبال راه حل های نوآورانه و فناورانه بود. در این راه یک عنصر مهم، دانشجوست که برای فعال سازی آنان باید بستر لازم را فراهم و به آینده امیدوار کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1057132

وب گردی

وب گردی