استادان بسیجی با دمی مسیحایی، نفسی تازه به فضای دانشگاهی کشور بدمند

معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: استادان بسیجی باید پرچمدار مقابله با جنگ نرم در دانشگاه‌ها باشند و با دمی مسیحایی، نفسی تازه به فضای دانشگاهی کشور بدمند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، معصومه حکیمیان معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور صبح امروز در نشست مسئولان و معاونان خواهران کانون های بسیج اساتید واحدهای مراکز استان دانشگاه آزاد اسلامی که در مجتمع حافظ این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: استاد مطهری تاکید کرد که در جهان ۳ نگاه نسبت به زن وجود دارد که شامل گوشه نشینی، نگاه ابزاری و نگاه اسلام به زن به عنوان یک موجود تاریخ ساز می‌شود. شهید مطهری معتقد است، عدم حضور زنان در نهضت امام خمینی(ره) پیروزی آن را ۱۵ سال به تاخیر انداخت‌.

وی افزود: مقام معظم رهبری نیز تاکید کردند که نگاه اسلام به زن باید جهانی شود و بر همین اساس، نشستی در سال ۹۲ با حضور زنان جهان برگزار کردیم. در این نشست خانومی از کشور اروپا حضور داشت و تاکید کرد که نگاه اسلام به زن به عنوان یک موجود تاریخ ساز، می تواند معادلات جهان را تغییر دهد‌.

حکیمیان ادامه داد: خوشبختانه زنان فرهیخته جهان، نگاه تاریخ ساز به زن را ترویج می کنند و در دانشگاه های جهان در حال گسترش است؛ برای این که این نگاه در جامعا ترویج شود، نیازمند مبانی خاصی هستیم‌. لذا بسیج باید به عنوان یک نهاد مردمی، در ترویج این مبانی و جلوگیری از جنگ نرم بیش از پیش تلاش کند.

وی گفت: جنگ نرم از زمان رانده شدن ابلیس از بهشت آغاز شد؛ در واقع مبانی جنگ نرم و تفکر بسیجی همزمان پایه گذاری شد. ما باید در برابر جنگ نرم، دفاعی مقدس داشته باشیم چرا که این جنگ دارای پیچیدگی های فراوانی است.

حکیمیان تاکید کرد: تفکر بسیجی هم معنی با اخلاص است و لذا دستاورد ۴۰ سال انقلاب ثابت کرد برای مقابله با جنگ نرم، راهی جز به‌کارگیری اخلاص و کارجمعی نداریم و زمانی تفکر بسیجی در تمامی بخش های کشور نهادینه می شود، که از این دو عنصر استفاده کنیم.

معاون فرهنگی بسیج جامعه زنان یادآور شد: استادان بسیجی باید در نقش پیامبر دانشگاه ایفای نقش کنند و برای تمامی تشکیلات، عناصر و عواملی را تربیت کنند که پیامبرِ خانواده، مدرسه، کوچه، محله و خیابان خود باشند. دشمن درحال مدیریت قلب و روح جوانان، زنان و دختران ماست و باید در مقابله با این موضوع، از فرمول پیامبران الهی استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: رزمندگان دفاع مقدس در حوزه جنگ سخت، خوش درخشیدند؛ اما در حوزه جنگ نرم، رزمندگان خوبی تا بدین لحظه نبوده ایم؛ ما باید در دانشگاه ها رزمندگانی را برای مقابله با جنگ نرم تربیت کنیم.

حکیمیان افزود: استادان بسیجی باید پرچمدار مقابله با جنگ نرم در دانشگاه ها باشند و باید با دمی مسیحایی، نفسی تازه به فضای دانشگاهی کشور بدمند. تجربه انبیای الهی و معصومین نشان داده است که شیطان همچنان با روش تفرقه افکنی به دنبال پیش بردن اهداف خود است و لذا بسیج اساتید باید در برابر تفرقه ها و فتنه ها آگاه باشند.

معاون فرهنگی بسیج جامعه زنان در پایان خاطرنشان کرد: ما خودمان باید کشورمان را آباد و مشکلات را حل کنیم؛ باید در اصلاح نگرش جامعه نسبت به زن و تبیین جایگاه آن در اسلام تلاش کنیم چرا که در غیر این صورت دربرابر فتنه ها شکست خواهیم خورد‌.

انتهای پیام /

کد خبر: 1057134

وب گردی

وب گردی