10 میلیون یورو اعتبار آزمایشگاهی به دانشگاه‌ها تزریق می‌شود

مدیر دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تزریق ۱۰ میلیون یورو اعتبار آزمایشگاهی به دانشگاه‌ها در مرحله نخست خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، عبدالساده نیسی با بیان اینکه 2 پروژه مهم در دستور کار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار دارد، اظهار کرد: نخستین پروژه، خرید و به‌روزرسانی تجهیزات آزمایشگاهی است که طبق قانون بودجه ۱۳۹۸ مقرر شد ۴۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی پرداخت شود و خوشبختانه توافق‌نامه بین ما و سازمان برنامه و بودجه به امضا رسیده است. اکنون صندوق توسعه ملی باید ۲۵ درصد مبلغ، یعنی معادل ۱۰ میلیون یورو را به‌صورت ریالی ارز نیمایی پرداخت کند تا بین دانشگاه‌ها توزیع کنیم.

وی ادامه داد: توزیع بر اساس شاخص‌هایی همچون خدمات آزمایشگاهی، وجود آزمایشگاه مرکزی، برخورداری دانشگاه‌ها از تجهیزات های‌تک، معین بودن دانشگاه، داشتن تولیدات ملی و بین‌المللی دانشگاه از جمله مقاله و مراکز رشد و واحدهای فناوری و همچنین برخوردار بودن یا کم‌برخوردار بودن دانشگاه صورت خواهد گرفت.

مدیر دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: آنچه اهمیت دارد این است که این پول فقط باید خرج دو کار شود؛ یکی خرید تجهیزات و یکی هم به‌روزرسانی. این نکته هم مهم است که در به‌روزرسانی، دانشگاه‌ها اجازه پرداخت برای حق‌الزحمه یا مشاوره ندارند و در بحث خرید نیز فقط باید قطعات تولید داخل خریداری شود.

نیسی با اشاره به اینکه در حوزه زیرساخت، یکی از پروژه‌های مهم ما گرنت آزمایشگاهی است، در پایان گفت: در گرنت آزمایشگاهی آیین‌نامه‌ای داریم که کارهای قانونی آن صورت گرفته؛ اما هنوز ابلاغ نشده است، براساس این آیین‌نامه قرار است پس از آن‌که پول بین دانشگاه‌ها توزیع شد، به آنها خدمات بدهیم؛ یعنی دانشگاه‌های بزرگ که پول را دریافت و تجهیزات را خریداری کردند، موظف می‌شوند به استادان، دانشجویان و پژوهشگران دانشگاه‌های کوچک، خدمات آزمایشگاهی ارائه دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057140

وب گردی

وب گردی