کشورهای آفریقایی؛ مقصدی برای صادرات تجهیزات پزشکی

رئیس پنل تخصصی تجربیات موفق شرکت‌ها و برندهای صادراتی گفت: ۱۵ کشور همسایه و کشورهای آفریقایی می‌توانند مقصد مناسبی برای صادرات تجهیزات پزشکی باشند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نخستین همایش صادرات تجهیزات، ملزومات و خدمات مهندسی پزشکی با رویکرد فرصت‌ها و چالش‌ها امروز چهارشنبه یازدهم دی‌ماه ۹۸ در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد.

یعقوب‌زاده، رئیس پنل تخصصی تجربیات موفق شرکت‌ها و برندهای صادراتی که در حاشیه همایش صادرات، تجهیزات، ملزومات و خدمات مهندسی برگزار شد، گفت: بهتر بود مدیران اجرایی بیشتری در همایش شرکت می‌کردند. صادرات در دنیای کنونی جهاد محسوب می‌شود.

به گفته وی، ۱۵ کشور همسایه و کشورهای آفریقایی می‌توانند مقصد مناسبی برای صادرات باشند، البته بیشتر مشکلات ما بیش از آن‌که خارجی باشد، داخلی است.

روحی یک فعال در حوزه صادرات در ادامه این پنل گفت: خواستن، بخش مهمی در صادرات است. هر محصولی را می‌توان صادر کرد؛ اما باید استانداردهایی آن برای برندسازی را در نظر گرفت؛ الزام made in دیگر برداشته شده و این فرصتی برای کشور ما تلقی می‌شود.

وی افزود: سرمایه‌گذاری در کشورهای خارجی نیازمند تجربه زیادی است. در کشور آلمان فعالیت داشتم و مهم‌ترین نکته‌ای که دیدم، نبود موانع و آماده بودن زیرساخت‌ها بود.

رضایی فعال صادراتی در ادامه این پنل بیان کرد: واحد تحقیق و توسعه (R & D) مغز هر شرکتی است. اگر بخواهیم صادرات داشته باشیم، باید متقبل هزینه‌های زیادی شویم، البته برخی آزمایشگاه‌های داخل کشور را قبول ندارند.

وی ادامه داد: باید ثبات سیاست‌های اقتصادی داشته باشیم؛ وگرنه شرکت‌های داخلی توان رقابت با شرکت‌های خارجی را نخواهند داشت.

وی در پایان تصریح کرد: ۲۰ سال است در حوزه صادرات فعال هستیم؛ اما همچنان تمرکز ما بر بازار داخلی است. بازار را به‌راحتی در اختیار خارجی‌ها می‌گذاریم و در این شرایط نمی‌توان انتظار رونق تولید و صادرات را داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057179

وب گردی

وب گردی