لزوم انتشار سالانه یک مقاله علمی و پژوهشی از سوی استادان علوم انسانی

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اعضای هیئت علمی در راستای این تعالی باید موظف باشند سالانه حداقل یک مقاله علمی و پژوهشی منتشر کنند.

حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به ساحت‌های مختلف تعالی در علوم انسانی، اظهار کرد: تعالی آموزشی، تعالی پژوهشی و تعالی اعضای هیئت علمی از ساحت‌های مهم تعالی و به‌دنبال آن تحول علوم انسانی است.

وی افزود: تعالی اعضای هیئت علمی با اجرای طرح‌های توانمندسازی استادان دنبال می‌شود. تعالی آموزشی با تعریف رشته‌های جدید و راه‌اندازی دوره‌های میان‌رشته‌ای در مقاطع تحصیلات تکمیلی، بومی‌سازی رشته‌ها و تأسیس دانشکده‌های موضوعی مانند «دانشکده خانواده» اقداماتی است که برای تعالی آموزشی علوم انسانی پیش‌بینی شده است.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص ضرورت تعالی ساحت پژوهش در علوم انسانی بیان کرد: تعالی پژوهشی از طریق گسترش و کیفی‌سازی مجلات علمی و بازبینی کتب درسی محقق می‌شود. اعضای هیئت علمی نیز در راستای این تعالی باید موظف باشند سالانه حداقل یک مقاله علمی و پژوهشی منتشر کنند.

حجت‌الاسلام خسروپناه تصریح کرد: وقتی موضوع موظفی استادان به‌میان می‌آید، ضروری است به تعداد مجلات موجود در آن رشته و گرایش خاص نیز توجه داشته باشیم. برای اینکه الزام چاپ سالانه حداقل یک مقاله به شکل یک آیین‌نامه و موظفی دربیاید لازم است که تعداد مجلات موضوعی را در رشته گرایش‌های مختلف افزایش بدهیم.

وی با اشاره لزوم اهتمام واحدهای دانشگاهی سراسر کشور در ساماندهی مجلات علمی خاطرنشان کرد: لازم است معاونان پژوهشی واحدهای دانشگاهی در یک هم‌افزایی منسجم با معاونت علوم انسانی و هنر با رعابت قوانین و چهارچوب‌های نشریات وزرات علوم، تحقیقات و فناوری درخصوص کیفی‌سازی و راه‌اندازی مجلات اقدام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057183

وب گردی

وب گردی