توضیحات گوگل در مورد تکنولوژی تشخیص چهره

گوگل برای اطمینان‌ خاطر کاربران خود توضیحاتی در مورد استفاده از داده‌های اشخاص در تکنولوژی تشخیص چهره ارائه داد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، شرکت ها در حال توسعه راه‌های جدیدی برای استفاده سریعتر و ایمن‌تر از فناوری ها هستند. گوگل به عنوان یکی از این شرکت ها، توضیحاتی درباره تکنولوژی تشخیص صورت و داده های مرتبط با آن و ذخیره سازی آنها ارائه کرده است.

Google استفاده از داده‌های تشخیص چهره را برای شما آسان‌تر خواهد کرد

این واقعیت که از داده های شخصی برای فناوری استفاده می شود، ممکن است در ابتدا خوشایند به نظر برسد. با این حال ، وقتی ما به جزئیات می پردازیم، متأسفانه وضعیت دقیقاً همانطور که فکر می کنید پیش نمی رود. در شرکت ها، نشت داده ها به دلیل آسیب پذیری های امنیتی باعث شود برخی کاربران از چنین فناوری هایی دور شوند.

داده های چهره را نمی توان به آسانی مانند سایر اطلاعات شخصی تغییر داد. به همین دلیل، کاربران نمی‌خواهند داده های صورت را در هر مکانی ذخیره کنند. گوگل به کاربران خود اطمینان می دهد که از چنین داده هایی در هیچ کجا استفاده نمی شود.

اگرچه گوگل چنین اظهاراتی را بیان می کند، با این حال بسیاری از کاربران همچنان نمی توانند به این شرکت اعتماد کنند. این شرکت به همراه Nest Hub Max، فناوری Face Match را معرفی کردند. با سیستم تشخیص چهره می توانید عکس ها، یادداشت ها و تقویم خود را به طور مستقیم مشاهده کنید. گوگل اعلام کرد که درباره داده های چهره دقیق تر و با امنیت بیشتری عمل می کند.

Nest Hub Max از چندین کاربر به طور هم‌زمان پشتیبانی می کند. علاوه بر این، برخلاف فناوری هایی مانند Face ID‌، سیستم تشخیص چهره همیشه فعال است. این شرکت می گوید که این داده ها عمدتاً در دستگاه کاربر میزبانی می شوند؛ اما برای بهبود تجربه کاربر با سرورهای ابری همگام سازی می شوند.

سیستم تشخیص چهره (انگلیسی: facial recognition system) یک تکنولوژی توانا در شناسایی و تأیید یک فرد از یک عکس دیجیتالی یا ویدئو است. سیستم تشخیص چهره، سیستمی است که بر اساس تکنولوژی هوش مصنوعی و الگوریتم‌های یادگیری عمیق (Deep Learning) قادر به شناسایی چهره افراد با دقت بالا می‌باشد. در بازشناخت تصویر یک چهره، تصویر ورودی با توجه به اطلاعات موجود در بانک اطلاعات، مورد شناسایی قرار می‌گیرد. این بانک شامل مشخصاتی از تصویر چهره افراد شناسایی شده‌ است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057208

وب گردی

وب گردی