صدا‌و‌سیما اراده‌ای برای پیگیری مسائل ندارد

معاون فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با اشاره به اتفاقات آبان‌ماه که براثر سهمیه‌بندی بنزین رخ داده بود، گفت: صداوسیما نماینده خوبی برای مردم در این حوادث نبود. گویا این سازمان اراده‌ای برای پیگیری مسائل ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ مجید قاسمی معاون فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در نشست خبری فرار از پاسخگویی دانشگاه امیرکبیر گفت: بسیج دانشگاه‌‌های تهران، شریف، امام صادق(ع)، امیرکبیر، بهشتی و خواجه نصیر طی نامه‌ای از رئیس صداوسیما خواستند عملکرد این سازمان را اصلاح و در برابر برخی موضوعات با شفافیت پاسخگو باشد.

وی افزود: نحوه مدیریت سازمان، سازوکار انتخاب رئیس صداوسیما و ابهام در برخی موارد و عملکردهای سیمای ملی از جمله محورهای نامه‌ای بود که از سوی پنج بسیج دانشگاهی در تهران به رئیس سازمان صداوسیما نوشته شد.

قاسمی درباره ابعاد دیگر این نامه گفت: فربگی سازمان صداوسیما و توجه نکردن به توسعه کیفی در کنار متناسب نبودن تولیدات باوجود انبوهی از نیروی انسانی، دیگر ابعاد این نامه بودند.

معاون فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با انتقاد از پاسخگو نبودن صداوسیما به درخواست‌های واردشده در این نامه گفت: حضور در دانشگاه و پاسخگویی و شفافیت عملکرد یکی از درخواست‌های این نامه بود که رئیس صداوسیما این مورد را قبول نکردند؛ اما قرار شد تا جلسه‌ای با عسکری (رئیس صدا و سیما) برگزار شود.

وی افزود: سازمان بعد از این نامه پیشنهاد برگزاری جلسه‌ای را برای نحوه حضور علی عسگری در دانشگاه‌ها داد و به همین دلیل قرار شد رئیس سیمای ملی 16 آذر در یکی از دانشگاه‌ها حضور پیدا کند؛ اما چنین وعده‌ای به وقوع نپیوست.

قاسمی تصریح کرد: قرار شد یک نماینده از طرف افراد شرکت‌کننده در دیدار اول، طی جلسه دوم با مسئولان صداوسیما پیشنهاد‌هایی را برای حضور علی عسگری در دانشگاه‌ها مطرح کند.

معاون فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران افزود: بعد از این جلسه علی‌رغم پیگیری‌های انجام‌شده؛ اما پاسخی از سوی مسئولان صداوسیما برای حضور رئیس صدا و سیمای ملی در دانشگاه‌ها دریافت نکردیم.

وی با تأکید بر پاسخگو بودن مدیران در کشور گفت: مدیری که هیچ‌گونه پاسخگویی نداشته باشد آیا در قاموس جمهوری اسلامی صلاحیت دارد صداوسیما را مدیریت کند؟

قاسمی تأکید کرد: همه مدیران باید درک کنند وقتی تشکل دانشجویی موضوعی را پیگیری می‌کند از این باب نیست که فقط چیزی را مطرح کند. مدیران باید نسبت به عملکردشان پاسخگو باشند.

معاون فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با تأکید بر اینکه باید از رئیس سازمان صداوسیما ناامید شد، گفت: جنس مطالبات دانشجویی از این به بعد برای شفافیت عملکرد رئیس سیمای ملی متفاوت خواهد بود.

وی با اشاره به اتفاقات آبان ماه که براثر سهمیه‌بندی بنزین انجام‌شده بود، گفت: صداوسیما نماینده خوبی برای مردم در این حوادث نبود. گویا این سازمان اراده‌ای ندارد تا مسائل را پیگیری کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057320

وب گردی

وب گردی