مدیران درمان می‌توانند بدون مجوز نسبت به جذب پرستار اقدام کنند

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت:‌ با توجه به کمبود پرستار مدیران درمان استان‌ها می‌توانند بدون مجوزهای لازم نسبت به جذب پرستار اقدام کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درباره اقدامات صورت گرفته برای کمبود پرستار در مراکز درمانی گفت: در کل تمامی مراکز درمانی در کشور کمبود پرستار را دارند و تأمین اجتماعی به مدیران درمان استان ابلاغ کرده است که بدون مجوز می‌توانند نسبت به جذب پرستار اقدام کنند.

وی گفت: در حال حاضر فارغ‌التحصیل پرستاری در کشور کم داریم و به تعداد بیشتری از پرستاران نیاز است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت:‌ در حال حاضر پرداخت‌های ما به پرستاران به موقع شده است و در حال تشکیل حساب اختصاصی برای بخش درمان سازمان تأمین اجتماعی هستیم و بدهی خود را به درمانگاه‌های ملکی از طریق این حساب اختصاصی پرداخت خواهیم کرد.

سالاری در پاسخ به پرسشی مبنی بر حذف دفترچه‌های درمانی در مراکز غیرملکی سازمان تأمین اجتماعی هم گفت: در حال حاضر در مراکز ملکی سازمان تأمین اجتماعی حدود یکسالی است که دفترچه‌ها حذف شده و با ارائه کارت ملی بیمه‌شدگان این سازمان می‌توانند خدمات درمانی خود را دریافت کنند ولی در مراکز غیرملکی و طرف قرارداد با سازمان تأمین اجتماعی هنوز حذف دفترچه‌های درمانی اتفاق نیفتاده است و این موضوع باید از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیگیری شود.

وی تأکید کرد:‌ امیدواریم طی 5 ماهه آینده حذف دفترچه در مراکز غیرملکی و طرف قرارداد با سازمان تأمین اجتماعی هم اتفاق بیفتد.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1057389

وب گردی

وب گردی