صادرات محصولات دانش‌بنیان ایرانی  به 15 کشور دنیا

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان با اشاره به اینکه این شرکت در عرصه قراردادهای بین‌المللی برای انتقال تکنولوژی و ارائه خدمات حقوقی و فروش محصولات نوآورانه شرکت‌ها با بیش از 50 کشور دنیا تعامل دارد، گفت: هم‌اکنون محصولات تولیدی شرکت‌های دانش‌بنیان به 15 کشور دنیا صادر می‌شود.

یوسف قاسمی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز در مورد صادرات محصولات دانش‌بنیان این شرکت دانش‌بنیان اظهار کرد: این شرکت اولین و تنها شرکت دانش‌بنیان کشور در حوزه ارزش‌گذاری، قیمت‌گذاری فناوری، مشاوره و خدمات حقوقی در خصوص قراردادها و دعاوی است که براساس یافته‌های نوین و تعاملات پیچیده در حوزه‌های مختلف دانش و فناوری شکل گرفته و نیازمند استراتژی‌ها و ابزارهای متناسب و پیشرفته است.

وی تصریح کرد: عمده مزیت این شرکت، شناخت دقیق تجربیات کشورهای پیشرفته در حوزه خدمات تجاری‌سازی فناوری‌های پیشرفته به کمک بهره‌گیری از تخصص و تجربه همکاران و مشاوران دارای سابقۀ تحصیلات عالی و فعالیت‌های حرفه‌ای در داخل و خارج کشور است.

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان تأکید کرد: این شرکت دانش بنیان نقطه اتصال آخرین دستاوردهای علمی در شاخه جدید حقوق فناوری‌های نوین از یک سو و تجربه عملی تجاری‌سازی دانش و فناوری در عرصه خارجی و داخلی برای مراجع کلان، سازمان‌ها و شرکت‌ها از سوی دیگر است به طوری که توانسته به بیش از 300 شرکت دانش بنیان و استارتاپ خدمات حقوقی و مشاوره‌ای ارائه دهد.

قاسمی ارائه خدمات حقوقی و قراردادی، ارزش‌گذاری و قیمت‌گذاری، خدمات مالکیت فکری و ثبت، مشاوره تنظیم مقررات (رگولاتوری)، آموزش و رویدادها را از جمله خدمات تخصصی در این عرصه عنوان کرد و گفت: در عرصه قراردادهای بین‌المللی برای انتقال تکنولوژی و ارائه خدمات حقوقی و فروش محصولات نوآورانه شرکت‌ها با بیش از 50 کشور دنیا از جمله چین، اندونزی هند، مالزی، ژاپن، کره، روسیه، عمان، ترکیه، قطر، افغانستان، ارمنستان آذربایجان، عربستان، فرانسه، آلمان، اتریش، ایتالیا، بلاروس، کانادا، آمریکا، شمال افریقا، مصر، مغرب، الجزایر، افریقای جنوبی و کنیا تعامل داریم. همچنین در کنار این امر مهم نیز محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان را به بیش از 15 کشور از جمله روسیه، آمریکای شمالی، افریقا، اروپای شرقی و چین جهان صادر کردیم.

وی افزود: با وجود اینکه این شرکت دانش‌بنیان شرکت خصوصیی است؛ اما به عنوان پایگاه رسمی صادراتی معاونت علمی در کشور شناخته شده است.

قاسمی ادامه داد: در کشور ترکیه برای صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان موفق عمل کردیم تا جایی که از طریق ترکیه توانستیم با کشورهای دیگر تعاملاتی داشته باشیم. هم‌اکنون مرکز فناوری‌های پیشرفته ایران-ترکیه با هدف توسعه صادرات و تجاری‌سازی محصولات دارای فناوری پیشرفته ایرانی و ارائه خدمات تکمیلی مربوط به فعالیت و صادرات کسب و کارهای نوآورانه ایرانی تاسیس شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057397

وب گردی

وب گردی