شهادت حاج قاسم و ابومهدی؛ مبدأ «بیداری اسلامی» واقعی/ آمریکا دچار اشتباه استراتژیک شد

هر نژاد و تیره‌ای و با هر مرام و مسلکی که باشیم، قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را افرادی وطن‌دوست و نابودکننده تروریسم داعش می‌شناسیم.

گروه سیاسی ایسکانیوز-متین منتظمی: 13 دی ماه برای همیشه در خاطر مسلمانان و آزادگان جهان ماندگار شد. این تاریخ سالروز شهادت مردی است که نه تنها ایرانیان بلکه مسلمانان جهان او را به خوبی می‌شناسند و اقداماتش در مواجهه با تروریسم جهانی و نابودی داعش را به خاطر دارند. سپهبد شهید قاسم سلیمانی فرد شاخصی بود که در جبهه های منطقه نام آشنا است. از این رو ترور حاج قاسم، ابومهدی المهندس و همراهانشان، به دستور دونالد ترامپ و دولت آمریکا عواقبی خواهد داشت که جای بررسی دارد.

بیداری اسلامی-واقعی در غرب آسیا

به صراحت می توان شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس را نقطه عطف بیداری اسلامی در منطقه نامید. تجمع های متعدد و پیام‌های تسلیت مردمی از کشورهای متعدد جهان حاکی از آن است که این سردار ایرانی توانسته، گفتمان اسلامی را در سراسر جهان تبیین کرده و طنین‌انداز ندای عدالت و آزادی باشد. حال خون این شهید بزرگوار باعث شد تا چهره تروریسم آمریکایی بیش از پیش نمایان شود. هر چند مردم مسلمان جهان وعده انتقام سخت را در بین شبکه های مختلف مجازی و حقیقی اعلام کردند؛ ولی قطعاً شهادت سپهبد سلیمانی آغازگر بیداری حقیقی اسلامی خواهد شد.

قاسم سلیمانی نقطه اشتراک مسلمانان جهان در مبارزه با تروریسم بود و حرکت یانکی‌ها در به شهادت رساندن وی باعث خواهد شد حقانیت او و اقداماتش بیش از پیش مبرهن شده و دست آمریکایی ها رو شود؛ همانطور که خون شهید حججی باعث ریشه کن شدن داعش در منطقه شد، قطعاً خون سپهبد شهید قاسم سلیمانی دست تروریسم آمریکا را در منطقه از آستین قطع خواهد کرد.

اشتباه استراتژیک ایالات متحده آمریکا

پر واضح است که ترامپ برای انتخابات پیش روی خود باید برگه‌ای علیه ایران رو کند و یا اقدامی در این رابطه انجام دهد تا بتواند با پروپاگاندای رسانه ای انتخابات را به نفع خود به پیش برد؛ اما اشتباه استراتژیک رئیس‌جمهور آمریکا آن جا بود که مهره بدی برای بازی سیاسی خود انتخاب کرد. سپهبد شهید قاسم سلیمانی نقطه اشتراک مسلمانان جهان و مردم ایران بود.

هر نژاد و تیره‌ای و با هر مرام و مسلکی که باشیم، قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را افرادی وطن‌دوست و نابودکننده تروریسم داعش می شناسیم. به همین دلیل وی به عامل وفاق ملی نه تنها در ایران بلکه در کشور های مسلمان جهان تبدیل شد. ترور وی باعث استحکام و قوی تر شدن پیوند مردم منطقه علیه آمریکا شده و راه را برای حذف آن از منطقه غرب آسیا هموار‌تر خواهد ساخت.

از طرفی این اقدام باعث شد تا چهره واقعی آمریکا و تروریست بودن دولتمردان آن‌ها بیش از پیش شناخته شود با این حال این بازی برای آمریکایی ها دو سر باخت بوده و قطعاً شکست بزرگی منتظر آن هاست.

زوزه اسرائیل در گوش یانکی‌ها

یکی از عوامل اقدام ناشیانه آمریکا، توهمات اسرائیلی‌ها است. اسرائیل و سران آن می دانند که توانایی مقابله با ایران را ندارند و این بار برای جنگ نیابتی، آمریکا را برگزیده‌اند. به نظر می رسد همین وسوسه اسرائیلی‌ها و طمع آرای یهودیان آمریکایی باعث شده است تا یانکی‌ها به چنین اقدامی دست بزنند. اقدامی که پاسخ جمهوری اسلامی ایران در قبال آن بسیار سخت و خطرناک خواهد بود و خود سران آمریکایی نیز بر آن واقف‌اند.

با این همه مردم ایران همچنان داغدار سرداری هستند که جان خود را بر کف گرفته و امنیت این کشور را تأمین کرد. هر چند این راه همچنان ادامه دارد و ایران اسلامی مقتدرانه با ضربه ای مهلک به آمریکا پاسخ این اقدام تروریستی را خواهد داد؛ ولی حاج قاسم سلیمانی برای همیشه در دل ها خواهد ماند و دلیلی برای بر‌افراشتن پرچم اسلام بر فراز مسجد الاقصی خواهد بود.

کد خبر: 1057414

وب گردی

وب گردی