سوگواری؛ همراه با بغض و کینه برای علمدار سپاه

مراسم بزرگداشت فرمانده شهید سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران در مسجد امام علی(ع) واحد علوم و تحقیقات با حال و هوای ویژه ای برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، امروز دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات حال و هوای دیگری را داشت؛ انگار گردی از ماتم و اندوه را به سراسر دانشگاه پاشیده اند اما ردی از نا امیدی در این سوگ پیدا نمی‌شود.

کم کم به نزدیکی مسجد امام علی(ره) می رسیم؛ صدای دلنشین عبدالباسط به گوش می رسد، نمی دانم دقیقا کدام سوره ولی آنقدر زیبا می خواند که قلب انسان را به وجد می آورد. فضای داخل مسجد با پارچه های مشکی و بیرق های عزا، غرق در ماتم شده و ذهن را به سمت ایام سوگواری محرم و صفر می برد.

چند جوان مشغول انجام کارهای مقدماتی برای حضور دانشجویان و کارکنان دانشگاه در مراسم هستند؛ مراسمی که برای یک سردار و بهتر است بگوییم قهرمانی فراملی برگزار شده است.

قهرمانی که علاوه بر روحیه سخت گیرانه اش در برابر دشمنان، سرشار از پاکی و مهربانی و عطوفت با دوستان و همسنگران خود بود.حاج قاسم را همه می شناسند؛ پیر و جوان و انقلابی و غیر انقلابی ندارد. افتخارات او زبانزد همه است حتی دشمنان! شخصیت فراملی که حتی شنیدن نامش لرزه بر اندام مستکبرین جهان می انداخت.

حاج قاسم در صبح جمعه ای شوم توسط شقی ترین افراد روزگار به فیض شهادت رسید تا چهره خبیث رژیم تروریستی آمریکا برای همه عدالتخواهان و آزاداندیشان جهان بیش از پیش آشکار شود.

مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی و کارکنان واحد علوم و تحقیقات در مسجد امام علی(ع) برای حاج قاسم سنگ تمام گذاشتند؛ به تدریج به جمعیت شرکت کنندگان در مراسم افزوده می شد. می توانیم بگوییم که امروز میزبان اصلی مراسم، خود حاج قاسم بود‌ که یک به یک همه را به مراسم دعوت کرده است.

بغض خاصی در چشم ها وجود دارد و سنگینی خاصی در فضای مسجد حکم فرماست؛ بعد از نماز ظهر و عصر روضه شروع می شود. آری؛ روضه ماه منیر بنی هاشم ابالفضل العباس(ع) بود که بغض همه را ترکاند و اشک ها را سرازیر کرد. به راستی که نحوه شهادت حاج قاسم، صحنه شهادت عباس را تداعی می کند. بی هوا، مخفیانه، از پشت نخل، دست قطع شده. آری حاج قاسم علمدار سپاه اسلام بود که بی هوا و غریب در زمین های عراق اربا اربا شد.

پس از روضه، مداح از افراد حاضر در جلسه خواست تا ایستاده برای علمدار سپاه سینه زنی کنند؛ نوای «ای اهل حرم میر و علمدار نیامد» در فضای مسجد طنین انداز شد که همانند عزاداری شب تاسوعا شده بود. همگی با بغض و نفرت درونی از شیطان بزرگ، این دم را فریاد می زدند. انگار آتشی درونی قلب همه را فرا گرفته بود.

پس از روضه و سینه زنی، حجت الاسلام محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی به سخنرانی پرداخت و ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی و دلایل محبوبیت او در میان مردم را مورد بررسی قرار داد.

در پایان مراسم نیز محمدامین ایمانجانی مدیر مسئول روزنامه فرهیختگان، بار دیگر روضه حضرت ابالفضل العباس(ع) را خواند و فضای مراسم را دگرگون کرد.

امروز همه از پیر و جوان و مسئول و کارمند آمده بودند تا در فراق مردترین افراد زمان، اشک بریزند. کشور ما در شرایط فعلی نیاز به همبستگی دارد که حاج قاسم با خون خود، این همبستگی و وحدت را ایجاد کرد. درست است که حاج قاسم را از دست داده ایم، اما تفکر، راه و نهضت او همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057417

وب گردی

وب گردی