عزاداری هیات‌های مذهبی در سوگ شهادت سردار دل‌ها

هیات‌های مذهبی و جامعه وعاظ و مداح در کنار مردم مومن و شهید پرور تهران در سوگ سپهبد قاسم سلیمانی نشستند و در ماتم سردار دل‌ها عزاداری کردند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در این مراسم بزرگداشت که در زیر بارش باران رحمت الهی با گردهمایی هیات های مذهبی تهران و با دعوت سازمان تبلیغات اسلامی بعدازظهر شنبه در میدان فلسطین تهران برگزار شد، عاشقان اهل بیت و دوستداران سردار سلیمانی در ایام فاطمیه ضمن یادآوری رشادت‌های حاج قاسم و یارانش در جبهه مقاومت عزاداری کردند.
هزاران نفر از خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و دوستداران اهل بیت و هیات های مذهبی مساجد و حسینیه ها دوشادوش هیات هایی از ارتش، بسیج و سپاه پاسداران در کنار دانشجو یان دانشگاههای تهران و ادارات و موسسات آموزش عالی و دولتی در این مراسم حضور داشتند.
در جای جای میدان فلسطین تصاویر شهید سلیمانی و هم رزمانش در جبهه مقاومت اسلامی نصب شده و پرچم های سرخ رنگ و سیاه عزای ایام فاطمیه نصب شده است.
حاضرین با شعارهای لبیک یا خامنه ای و مرگ بر آمریکا و اسرائیل حمله وحشیانه نیروهای آمریکایی به خودروی سردار سلیمانی و همراهانش را محکوم کردند.
در این‌ مراسم حجت الاسلام شهاب از وعاظ تهران ضمن برشمردن رشادت های حاج قاسم در راه دفاع از حریم ولایت و امامت، شهادت مظلومانه سردار دلها را مانند شهادت مظلومانه حضرت زهرا سلام الله علیها خواند.
وی افزود: سردار سلیمانی الگویی برای مدافعان حرم و کشور باقی خواهد ماند و منطق دفاع از اسلام و قرآن در کشور ایران اسلامی و منطقه ادامه خواهد یافت.
در ادامه بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در محکومیت ترور سردار سلیمانی و یارانش توسط سردمداران جنایتکار آمریکا قرائت شد.
در انتهای مراسم مداحان اهل بیت با روضه خوانی در رثای اهل بیت و مادر مظلومان حضرت فاطمه الزهرا (س) فضای میدان فلسطین و خیابان‌های اطراف را معطر کردند.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت بامداد جمعه ۱۳ دی ماه در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

رهبر معظم انقلاب همچنین در حکمی سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی را به فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057472

وب گردی

وب گردی