حاج قاسم محبوب دل‌‌‌‌‌های آزادی‌خواهان جهان بود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان‌و‌بلوچستان گفت: سردار سلیمانی مالک اشتر ایران بود که با رفتنش کل ایران را در ماتم و عزا برد. حاج قاسم محبوب دل‌‌‌‌‌های آزادی‌خواهان جهان بود. 

سلطانعلی میر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان‌و‌بلوچستان در گفت‌‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره همراهی خود با سردار سلیمانی در دوران دفاع مقدس گفت: در بسیاری از عملیات‌‌‌‌‌‌‌ها از نزدیک با سردار سلیمانی و جانشیناش همراه بودم. در عملیات رمضان سال 61 سردار سلیمانی فرمانده لشکر 41 ثارالله بود و من بیسیم‌‌‌‌‌چی شهید قاسم میر‌حسینی قائم مقام سردار بودم که این سرباز اسلام هم در عملیات کربلای 5 به شهادت رسید.

وی تشریح کرد: شهید سلیمانی همانند یک سرباز با دیگر رزمندگان همراهی می‌‌‌کرد و اگر کسی او را نمی‌‌‌شناخت، متوجه نمی‌‌‌شد که فرمانده لشکر است. در عملیات کربلای 5 که دستور حمله صادر شد، با سردار خداحافظی کردیم و وارد منطقه عملیاتی شدیم، حاج قاسم یک وداع غریبانه‌‌‌ای را با شهید میرحسینی و دیگر رزمندگان داشت. لحظه خداحافظی این دو شهید بزرگوار از یاد نرفتنی است و هر دو در دی‌ماه به درجه رفیع شهادت رسیدند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان‌و‌بلوچستان در ادامه خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی تنها فرمانده لشگر نبود فرمانده‌‌‌ای بود که بر دل‌‌ها حکومت می‌‌کرد و محبوبیت بسیاری از همان دوران دفاع مقدس میان رزمندگان داشت. حاج قاسم جزو فرماندهانی بود که در خط مقدم پا به پای رزمندگان می‌‌جنگید و بارها در عملیات‌‌‌های مختلف مجروح شد. سردار سلیمانی مالک اشتر ایران بود که با رفتنش کل ایران را در ماتم و عزا برد. قاسم محبوب دل‌‌‌‌‌های آزادی خواهان جهان بود.

وی درباره برنامه‌‌‌های دانشگاه آزاد سیستان‌و‌بلوچستان در بزرگداشت سردار سلیمانی اظهار کرد: مراسم بزرگداشت سردار سلیمانی و قرائت قرآن و تبیین اهداف مدافعان حرم و سپاه قدس برای دانشجویان و نسل امروز در واحدهای مختلف دانشگاهی در سراسر استان، انجام می‌‌‌شود تا بدانند امنیت خود را مرهون چه کسانی هستند. در حال فضای دانشگاه در کلیه واحدها، سیاهپوش و مزین به عکس شهید شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: سردار سلیمانی علاوه بر رشادت‌‌هایی که در دوران جنگ داشت بعد از جنگ مامور شد تا در استان سیستان و بلوچستان برای مبارزه با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر در این منطقه حضور پیدا کند. خاطره جانفشانی او برای ایجاد امنیت در این منطقه از یاد مردم سیستان نخواهد رفت. شاید خیلی از مردم ندانند که حاج قاسم چه خدمتی به مردم منطقه سیستان و بلوچستان داشته است و امروز در سنگر دیگری برای دفاع از کشور جان خود را فدا کرد و به آرزوی دیرینه خود رسید و به دوستان شهیدش پیوست.

میر تصریح کرد: درصددیم تا اماکن مهم واحدهای دانشگاهی در سطح استان را به اسم حاج قاسم نام‌‌گذاری کنیم؛ همچنین ساخت یادبود شهید سلیمانی در واحدهای مختلف دانشگاهی جزو برنامه‌‌های اصلی ما در آینده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057484

وب گردی

وب گردی