بازتاب تشییع پیکر سردار قاسم سلیمانی در رسانه‌های خارجی

تشییع پیکر شهید سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» و هم‌رزمان وی در جبهه مقاومت، مورد توجه رسانه‌های خارجی قرار گرفت و برخی از این رسانه‌ها اخبار آن را بازتاب دادند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، پیکرهای پاک شهید سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» روز شنبه با حضور گسترده مردم عراق در شهر‌های کاظمین، بغداد، کربلا و نجف تشییع شد و صبح امروز یکشنبه به وطن بازگشت و در میان خیل عظیم مردم و عاشقان این شهدا در اهواز تشییع شد. تشییع این پیکرهای مطهر در میان مردم از سوی رسانه‌های خارجی مورد توجه واقع شد و تصاویر و اخبار این مراسم را برای مخاطبان خود بازتاب دادند.

شبکه خبری «الجزیره» قطر طی گزارشی تصویری بازتاب تشییع پیکر شهدای این ترور را به نمایش گذاشت. الجزیره در این باره نوشت که هزاران عزادار عراقی در مراسم تشییع سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس که توسط آمریکایی‌ها ترور شدند، شرکت کردند.

این شبکه همچنین اعلام کرد که ده‌ها هزار نفر برای شرکت در مراسم تشییع سپهبد قاسم سلیمانی در تهران آماده می‌شوند.

شبکه خبری «بی بی سی» بریتانیا هم طی مطلبی با عنوان «هزاران نفر به‌خاطر کشته شدن قاسم سلیمانی سوگواری کردند» نوشت:« هزاران عراقی تابوت قاسم سلیمانی، فرمانده نظامی ایران را که روز جمعه در حمله هوایی آمریکا کشته شد را بر دستان خود حمل کردند. این مراسم که از بغداد آغاز شد، شروع مراسم عزاداری است و مقرر شد پیکر وی به ایران بازگردد.»

روزنامه «واشنگتن پست» آمریکا نیز در صفحه اصلی سایت خود فیلمی از مراسم تشییع پیکر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در عراق را منتشر کرده است.

«یورونیوز» اروپا نیز اعلام کرد که هزاران عزادار در عراق با سر دادن شعار «آمریکا شیطان بزرگ است» در این مراسم شرکت کردند. این سایت خبری به انتقام ایران اشاره کرد و نوشت که ترس از جنگ همه جانبه وجود دارد.

شبکه «سی ان بی سی» آمریکا نیز از حضور هزاران نفر در مراسم تشییع پیکر شهدای این ترور یاد کرد اما آن را به موشک‌های شلیک شده به بغداد پیوند داد تا ذهن مخاطب را کمی از این حضور گسترده منحرف کند.

شبکه خبری «سی ان ان» آمریکا طی مطلبی تحت عنوان «ایران سوگوار یکی از قدرتمند‌ترین مردان خود» نوشت :«پیکر سردار قاسم سلیمانی که به عنوان یک قهرمان مورد احترام است، به خانه بازگشت.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1057500

وب گردی

وب گردی