واکنش به جنایت آمریکا فراتر از مرزهای ایران خواهد بود/ اصل اقدام متقابل محفوظ است 

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا گفت: انتقام از جنایتکاران فراتر از ایران  و در جغرافیای مقاومت دنبال خواهد شد و این هزینه سنگینی است که آمریکایی‌ها با اقدام احمقانه و بزدلانه خود از آن استقبال کردند.

سردار رسول سنایی معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز، ضمن تبریک و تسلیت شهادت سردار سپهبد سلیمانی به ملت ایران و به خصوص خانواده ایشان در خصوص برخی فضاسازی‌های رسانه‌های بیگانه مبنی بر احتمال وقوع جنگ میان ایران و امریکا در صورت واکنش ایران نسبت به جنایت صورت گرفته از طرف آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی و جمعی از همراهان وی اظهار داشت: آمریکایی ها این جنایت را در میدان جنگ رقم نزدند، بلکه این اقدام آنها از نوع تروریست دولتی به حساب می آید؛ بنابراین اصل اقدام یک ترور بی‌شرمانه است و همین مسئله این حق را به جمهوری اسلامی ایران می‌دهد که اقدام متقابل داشته باشد.

وی با بیان اینکه توجه داشته باشیم که آغازگر این موضوع آمریکایی ها هستند و پاسخ دادن ایران به اقدام آنها قطعی است، گفت: منطق آمریکایی ها به این صورت است که اگر پاسخی دریافت نکنند به بی شرمی و وقاحت خود ادامه خواهند داد لذا اصل اقدام متقابل یک ضرورت و حقی محفوظ برای ایران است، اما اینکه چه زمانی و کجا این اقدام صورت بگیرد اقتضائاتی دارد.

سنایی افزود: این موضوع به معنای استقبال ایران از جنگ نخواهد بود، اما از حق خود هم کوتاه نخواهیم آمد.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا تصریح کرد: انتقام از جنایتکاران آمریکایی یک مطالبه عمومی و ملی است که فراتر از علقه های جناحی سیاسی است. این یک مطالبه از سوی اقشار اجتماعی است که احساس می‌کنند آمریکایی‌ها وقیحانه غرور ملی و عزت آنها را خدشه دار کردند.

وی با بیان اینکه آمریکا در یک اقدام تروریستی بیشرمانه و البته بزدلانه، سردار رشید ملی ما که مدافع حرم بوده را به شهادت رساندند، گفت: بنابراین همه ملت ایران مطالبه انتقام از جنایتکاران آمریکایی را دارند و این خواسته از سوی بالاترین سطح کشور یعنی مقام معظم رهبری تا آحاد مردم کشور وجود دارد.

سنایی ادامه داد: بنابراین اصل انتقام حق جمهوری اسلامی ایران است اما چگونگی آن را اقتضائات و تصمیمات مسئولین مرتبط رقم خواهد زد.

معاون سیاسی سابق سپاه پاسداران در خصوص پاسخ محور مقاومت در قالب انتقام از جنایتکاران آمریکایی در به شهادت رساندن فرمانده محبوب جبهه مقاومت افزود: این احتمال است که چنین انتقامی از آمریکا، فراتر از ایران اسلامی و در جغرافیای مقاومت که سردار سلیمانی دلدادگان و مشتاقان زیادی را در آن مناطق دارد دنبال خواهد شد و این هزینه سنگینی است که آمریکایی‌ها با اقدام احمقانه و بزدلانه خود از آن استقبال کردند.

سنایی گفت: محور مقاومت مجموعه ای از کشورها و نیروهایی هستند که در مقابل اشغال رژیم صهیونیستی و سلطه و هژمون آمریکایی‌ها ایستادند و در چند کشور خاص هم خلاصه نمی شوند، بلکه در مصر، مراکش، لیبی، ترکیه، سوریه، عراق، لبنان، افغانستان و حتی در بحرین و عربستان هم معنا میدهد.

وی بیان کرد: بنابراین جبهه مقاومت مجموعه ای از نیروها در سطوح مختلف هستند که دسترسی های گوناگونی را به نیروهای آمریکایی دارند و می‌توانند منافع آنها را در خطر قرار دهند. در سابقه اقدامات ضد آمریکایی شما می بینید که از لبنان تا عربستان اتفاقاتی علیه نیروهای تروریستی آمریکایی افتاده که این می‌تواند در آینده هم قابل پیش بینی و گمانه‌زنی باشد.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا در پایان خاطرنشان کرد: در واقع طیفی از اقدامات مسلحانه و جهادی تا اقداماتی در ابعاد سیاسی و فرهنگی می‌تواند به عنوان مجموعه واکنش ها از سوی محور مقاومت در واکنش به جنایت امریکایی ها به حساب آید.

کد خبر: 1057505

وب گردی

وب گردی