فراخوان جشنواره  استعدادیابی دانش آموزی  در حوزه گیاهان دارویی

باشگاه دانش آموزی دارویی و طب ایرانی در نظر دارد با برگزاری نخستین جشنواره "خلاقیت و استعداد یابی دانش آموزی در حوزه گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب ایرانی" به شناسایی نگرش های خلاقانه، استعدادها و توانمندی های گروه سنی دانش آموزی در حوزه گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی بپردازد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، باشگاه دانش‌آموزی گیاهان دارویی و طب ایرانی به همت و ابتکار جامعه گیاه درمانی ایران و با حمایت مستقیم ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با هدف ترویج و فرهنگ سازی و ارتقاء سطح دانش گروه سنی دانش‌آموزی در حوزه گیاهان دارویی و سبک زندگی سالم در آبان‌ماه 1397 همزمان با برگزاری دومین جشنواره دانش آموزی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی فعالیت علمی و آموزشی خود را آغاز کرد.

این باشگاه دانش آموزی در نظر دارد با برگزاری نخستین جشنواره خلاقیت و استعداد یابی دانش آموزی در حوزه گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب ایرانی به شناسایی نگرش‌های خلاقانه، استعدادها و توانمندی‌‌های گروه سنی دانش آموزی در حوزه گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی بپردازد تا بتواند زمینه ساز احیاء کاربرد گیاهان دارویی، ترویج زندگی سالم در جامعه، گسترش تحقیق و پژوهش در حوزه گیاهان دارویی و طب ایرانی و شناسایی و پرورش ایده‌های نوآورانه در این حوزه باشد.

دانش آموزان همه مقاطع تحصیلی می‌توانند به صورت انفرادی یا گروهی و پس از مطالعه شیوه نامه جشنواره در یکی از محورهای ماکت یا کارسازه، روزنامه دیواری، انشاء نویسی، مقاله علمی و بخش خلاقیت یا آزاد شرکت کنند و آثار خود را به صورت فایل pdf یا تصویر به آدرس رایانامه باشگاه دانش آموزی گیاهان دارویی و طب ایرانی (s_clubherb@ihms.ir) ایمیل و یا از طریق پست به دبیرخانه برگزاری جشنواره ارسال کنند. این فراخوان تا 21 اسفند 1398 ادامه دارد.

باشگاه دانش آموزی گیاهان دارویی و طب ایرانی با هدف ارتقا سطح آگاهی دانش آموزان درباره سبک زندگی سالم، تنوع ژنتیکی گیاهان دارویی فلور ایران و کاربردهای آنها، آشنایی با کسب و کارهای مختلف در حوزه گیاهان دارویی و فرآورده‌های طبیعی، آگاهی بخشی درباره هدایت تحصیلی و پژوهشی و ترویج پژوهش در گروه سنی دانش آموزی در همه مدارس (اعم از دولتی و غیردولتی) اقدام به ارائه آموزش و مشاوره کرده است همچنین برای والدین و معلمان امکان آموزش درباره سبک زندگی سالم، آشنایی با نحوه امدادرسانی، آشنایی با شیوه‌های مختلف طب مکمل و ... فراهم شده است. البته با توجه به محدودیت‌های فعلی، در حال حاضر تنها مدارس شهر تهران امکان برخورداری از این آموزش‌ها را دارد و در آینده‌ای نزدیک مقدمات ارائه کلیه این آموزش‌ها برای دانش آموزان، معلمان و والدین در سراسر کشور فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057508

وب گردی

وب گردی