ایران هدف اصلی داعش بود/ نام حاج قاسم از مرزها فراتر رفته است

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نام حاج قاسم از مرزها فراتر رفته است، باید مملکت را به‌گونه‌ای پیش ببریم که الگویی برای جهان اسلام باشد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سردار محمد کوثری در مراسم یادبود شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی که امروز یکشنبه ۱۵ دی‌ماه در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: در زمانه‌ای تنفس می‌کنیم که روزی باید هزار بار خدا را شکر کنیم سایه ولی امر مسلمین بالای سرمان است. با سردار سلیمانی در جبهه‌های جنگ آشنا شدم. حاج قاسم سلیمانی در ۲۵ سالگی با انگیزه الهی آمد و فرمانده شد. سلیمانی‌ها و همت‌ها جبهه‌ای را تحویل دادند که برای دشمن ناشناخته بود؛ اما حرف امام خمینی (ره) را باور داشتند که فرمودند «شما می‌توانید‌.»

وی ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس حتی سیم خاردار به ما نمی‌فروختند؛ چون محاصره اقتصادی را قبل از جنگ بر ما تحمیل کرده بودند. مگر ما چه کرده بودیم؟ مگر به خاک کشور دیگری تعدی کرده بودیم؟ نه، فقط دستورات اسلام را اجرا می‌کردیم.

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: حاج قاسم سلیمانی صداقت به‌تمام معنا داشت و به حرفی که می‌زد، عمل می‌کرد. او در سوریه و عراق همان روحیه زمان دفاع مقدس را داشت و پشت خاکریزها با سربازان می‌نشست.

سردار کوثری بیان کرد: ما ملت بزرگی هستیم و امثال قاسم سلیمانی‌ها را زیاد داریم، هرچند او بی‌نظیر بود و ما تلاش می‌کنیم در مسیرش حرکت کنیم. شهید همت نیز مانند شهید سلیمانی بود و چون سربازها رفتار خالص آنها را می‌دیدند، با تمام وجود دوست‌شان داشتند.

وی افزود: حاج قاسم از ما می‌خواهد به همدیگر احترام بگذاریم. سردار سلیمانی و هم‌رزمانش در زمان جنگ با کمترین امکانات، عملیات‌ها را مدیریت می‌کرد و در نبرد با داعش نیز در شرایطی مشابه، امنیت را برقرار کرد.

سردار کوثری تاکید کرد: سردار سلیمانی در جنگ ۳۳ روزه نیز شخصا رفت و در میدان جنگ مبارزه کرد، به‌همین دلیل دشمن، داعش را علم کرد تا سردار سلیمانی را تحت فشار قرار دهد. هدف اصلی داعش، ایران بود؛ چون نظام جمهوری اسلامی، کلام خدا را جاری کرد.

وی افزود: دونالد ترامپ برای نفت به عراق آمد، همان‌طور که قبل از انقلاب، نفت ایران را به تاراج می‌برد. حضور مردم و گوشزدهای رهبر معظم انقلاب، توطئه‌های دشمن را خنثی کرد و به‌همین دلیل دشمنان، حاج قاسم سلیمانی را هدف قرار دادند و فکر می‌کنند اقدام بزرگی انجام داده‌اند.

سردار کوثری خاطرنشان کرد: در سفری به کرمان با سردار سلیمانی همسفر بودیم و به 15 راننده تاکسی برخورد کردیم، حاج قاسم تک‌تک آنها را در آغوش گرفت، بوسید و با آن‌ها احوال پرسی کرد. دشمن چنین صحنه‌های صادقانه‌ای را از سردار سلیمانی دید که احساس خطر کرد؛ اما نام حاج قاسم از مرزها فراتر رفته است. ان‌شاءالله مملکت را به‌گونه‌ای پیش ببریم که الگویی برای جهان اسلام باشد. حاج قاسم عزت و سربلندی ایران را می‌خواست و امیدوارم کاری کنیم که روح او و دیگر شهدا نیز شاد شود.

وی در پایان گفت: انتقامی سخت در انتظار آمریکا است، با آمریکا رودربایستی نداریم و زمان و مکان آن را مشخص می‌کنیم. جنگ نمی‌خواهیم و هیچ‌گاه شروع‌کننده جنگ نبوده‌ایم؛ اما اگر انتقام نگیریم، راه سردار سلیمانی را ادامه نداده‌ایم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057538

وب گردی

وب گردی