ترامپ فهمی از فرهنگ ایران ندارد

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه فرهنگ ایران یعنی دفاع از انسانیت، گفت: تفکر آمریکا ضد فرهنگ است و تهدید ترامپ یعنی فهمی از فرهنگ ایران ندارد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی درباره سخنان واهی ترامپ در مورد حمله احتمالی به 52 نقطه فرهنگی ایران گفت: این حرف‌های اهریمنی که ما فرهنگ و نمادهای فرهنگی و دینی ایران را می‌خواهیم بزنیم یعنی چه؟ اهریمن فرقی نمی‌کند داعش باشد یا طالبان، اولین بار مجسمه بودا در بامیان را که قرن‌های قرن یکی از جاذبه‌های گردشگری افغانستان بود را اینها آمدند منفجر کردند، زیرا تفکرشان ضد فرهنگ است.

وی افزود: تمام موزه‌های بغداد را بر باد دادند، حملاتی که به مراکز رسانه‌ای، مطبوعاتی، کتابفروشی ها و … چقدر بوده است؟ این حرکت‌ها ریشه در نگاه ضد فرهنگی آنها دارد و چون ضد فرهنگ هستند دست به ترور می‌زنند و دست به سلاح می‌برند.

این عضو شورای شهر ادامه داد: وقتی هم تهدید می‌کند از همین جنس ضد فرهنگ است. هر جا امام رضا (ع) یا سیدالشهدا است نماد فرهنگ ایران است هر جا حافظ است نماد فرهنگ ایران است، هر جا خیام و فردوسی است نماد فرهنگ ایران است کجا را می‌خواهند تهدید کنند؟

مسجد جامعی با بیان اینکه در کشور خودشان پر از نمادهای فرهنگ ایرانی است گفت: چه کسی را تهدید می‌کنند. انسانیت را می‌خواهند بزنند. فرهنگ ایران یعنی دفاع از انسانیت، همین گورستان دولاب نماد انسانیت ایرانی‌ها است زیرا در بدترین شرایط مردم ایران پذیرایی اینها شدند در شرایطی که خودشان هم به دلیل جنگ و …شرایط مناسبی نداشتند دولاب نماد روح ایرانی است.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: فرهنگ ایران را چطور می‌توان زد. این تهدید یعنی فهمی از فرهنگ ایران ندارد. علت اینکه اینها ارجمند می‌شوند این است که هنر خوار می‌شود، اگر هنر والا باشد که اینها ارجمند نمی‌شوند. بنابراین تلاش شأن این است که به هنر و فرهنگ حمله کنند. عجیب است که اهریمن‌ها تبار واحدی دارند، مگر اینها نبودند که در سوریه نبش قبر کردند و تدمر را خراب کردند آنها جنس شان ضد فرهنگ است.

به گفته مسجدجامعی چه کسی می‌تواند ایران را از فرهنگ جدا کند همه این عدالت خواهی و دگر دوستی ریشه فرهنگ ایران است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057637

وب گردی

وب گردی