«حاج قاسم» مجاهدی بزرگ در عرصه‌های جهاد اصغر و جهاد اکبر بود

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: در گفتمان پیامبر اکرم (ص) جهاد اصغر، مبارزه در میدان جنگ و جهاد اکبر مبارزه با نفس است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد همدان، مراسم میثاق دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی همدان با حضور گسترده مسئولین، دانشجویان، اساتید و کارکنان این دانشگاه برگزار شد.

این مراسم از محل یادمان ۵ شهید گمنام واحد همدان آغاز و در مسجد فاطمه زهرا (س) ادامه یافت، حضار اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی را محکوم و با آرمان‌های این شهید بزرگوار تجدید میثاق کردند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی همدان در مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان واحد همدان با آرمان‌های سردار شهید قاسم سلیمانی با بیان اینکه در گفتمان پیامبر اکرم (ص) جهاد اصغر، مبارزه در میدان جنگ و جهاد اکبر مبارزه با نفس است تأکید کرد: حاج قاسم مجاهدی بزرگ در عرصه‌های جهاد اصغر و جهاد اکبر بود.

حمیدرضا طالقانی شهادت؛ بالاترین، عظیم ترین وشریف ترین اجر مجاهده ی در راه خداوند دانست و بیان کرد: تقوا، دیانت، خدا ترسی، عشق به توحید، معاد و ولایت در تمام وجود این مجاهد نستوه، موج می‌زند.

وی تشریح کرد: حاج قاسم فوق العاده ساده زیست و دنیا گریز بود و به‌رغم اینکه قادر بود بهترین زندگی را برای خود و خانواده تدارک ببیند، در نهایت ساده زیستی زندگی کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی همدان، شهید قاسم سلیمانی را ابر مرد عرصه‌های جهاد اکبر و اصغر معرفی و ابراز کرد: در راهپیمایی خودجوش و مردمی پس از نماز جمعه مشاهده کردیم که این شهید والامقام نفوذ عجیبی در دل‌های پیر و جوان و اقشار و سلیقه‌های مختلف مردم داشت.

وی به حدیث قدسی که خداوند می‌فرماید، "بنده‌ من، رابطه‌ات را با من استوار کن تا رابطه‌ات را با مردم استوار سازم" اشاره کرد و افزود: همه اقشار، همه سطوح، همه احزاب و تمامی جریان‌های سیاسی عاشق و شیفته این بزرگمرد بودند، چرا که شهید سلیمانی با خداوند معامله کرد.

طالقانی با اشاره به ویژگی شخصیتی خستگی ناپذیری سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی، اضافه کرد: حاج قاسم با بیش از ۶۰ سال سن و انجام مسئولیت ۴۰ ساله در حساس‌ترین پست‌ها خم به ابرو نمی‌آورد و طالب خدمت‌رسانی بیشتر بود.

وی خاطرنشان ساخت: سردار شهید سلیمانی نسبت به شرایط مردم سایر کشورها حساس بود و با اینکه بیش از ۱۰۰ مرتبه تا مرز شهادت پیش رفته بود، باز هم دلسوزانه به مردم عراق، سوریه، یمن و لبنان کمک می‌کرد.

در پایان این مراسم بیانیه تشکل جامعه اسلامی دانشجویان و بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان قرائت و ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های این شهید عظیم الشان، بر لزوم انتقام سخت از عوامل این جنایت تأسف‌بار، تأکید گردید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057653

وب گردی

وب گردی