محلی برای پرورش نسلی جدید از استعدادهای ورزشی بومی

هنرستان ورزشی سمای کاشان این روزها مشغول تربیت و تعلیم دانشجویان خود است و برای افزایش تعداد دانش‌آموزان خود برای سال آینده تلاش می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، هنرستان ورزشی سمای کاشان در سال 1397 افتتاح شد. این هنرستان با 40دانش آموز و 20پرسنل آموزشی کار خود را آغاز کرده و در سال بعد به‌یقین ظرفیت آموزشی خود را افزایش خواهد داد. بنای این هنرستان بیش از دو هزار متر است که از سه طرف در محاصره ساختمان‌ها و فضای سبز قرار دارد.

امکانات ورزشی

طبق گفته های مسعود سربلوکی مسئول تربیت بدنی دانشگاه آزاداسلامی کاشان، بزرگ‌ترین سالن این هنرستان، سالن سرپوشیده و چند منظوره هزار و دویست متری است که برای برگزاری مسابقات رشته های فوتسال، والیبال، بسکتبال و هندبال مناسب است. دیگر امکانات این هنرستان عبارت‌اند از سالن های بدنسازی (130 متر) کشتی، شطرنج، دارت و تیراندازی (80 متر) و تنیس روی میز و زورخانه ( 21 متر) که در دسترس ورزشکاران این رشته ها قرار دارند و به صورت منظم از آنها استفاده می شود.

هنرستان ورزشی سمای کاشان 8 کلاس درسی دارد که دانش آموزان در آنها به درس هایی گوش می دهند که مخصوص این هنرستان تدوین شده است. این هنرستان ظرفیت دانش آموزانی بیش از 40 دانش آموز فعلی را دارد و قطعا برای سال بعد برنامه های زیادی برای افزایش تعداد دانش آموزان اجرایی خواهد شد.

مجتمع سپیده کاشانی

یکی دیگر از امکانات این هنرستان بازسازی شده، مجتمع سپیده کاشانی است که در سال 1386 ساخته شده است. این مجتمع در کنار سالن ورزشی محمدحسین فهمیده از امکانات جانبی این هنرستان است. سالن فهمیده در سال جاری افتتاح شده و یک سالن 950 متری سرپوشیده دارد که برای فوتسال، والیبال، بسکتبال و بدمینتون مناسب است.

تربیت بدنی مدارس سما

تربیت بدنی مدارس سما و دانشگاه آزاد کاشان در ترم جاری با داشتن ۱۳۰۰دانش‌آموز ابتدایی و ۷۰نفر در مقطع هنرستان فنی پسران و تربیت‌بدنی دختران و حدود ۷۰۰نفر دانشجو که واحد تربیت بدنی اخذ کرده اند، ترم بسیارمتراکم و فشرده ای دارد.

باتوجه به کمبود فضای آموزشی در سال جاری برای چنین حجمی از دانش آموزان و دانشجویان، سالن شهید فهمیده نیز به مجموعه اضافه شد تا خدمات آموزشی مناسب‌تری ارائه شود.

اخذ مجوز باشگاه

باتوجه به پنانسیل مدارس سما، امور مربوط به اخذ مجوز کمیسیون ماده ۵ وزارت ورزش صورت گرفت تا در آینده نزدیک، باشگاه ورزشی سمای کاشان با فعالیت در بیش از ۱۵رشته ورزشی و در زمینه کشف استعدادهای ورزشی درسطوح پایه و مدارس تخصصی به بهره‌برداری برسد.

آغاز روند استعدایابی

با توجه به قطعی بودن بحث دریافت مجوز تاسیس باشگاه ورزشی در آینده نزدیک، پیش بینی های لازم جهت تاسیس کمیته استعدادیابی زیر نظر مدرسان دانشگاهی نیزصورت گرفته است. به زودی این مرکز از بین دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی جهت عضویت در یک مجموعه ورزشی و به صورت کاملا علمی ثبت نام خواهد کرد و مدرسان و استعدادیابان ورزشی بر روند جذب دانش آموزان مستعد نظارت خواهند داشت.

بومی‌سازی آموزش

یکی از نکات مهم و مورد تاکید، ایجاد ارتباط و تعامل با هیئت‌های ورزشی شهرستان در زمینه به‌کارگیری مربیان است. کلیه مربیان دارای کارت درجه یک مربیگری و ملی هستند و از بهترین‌های شهرستان کاشان به حساب می آیند.

رشته های آموزشی

در خصوص برگزاری دوره های آموزشی در این هنرستان باید گفت که از حالا برای ترم بعد؛ چند دوره جدید برای دانشجویان پیش بینی شده است که شامل بدنسازی، دفاع شخصی و مچ اندازی است؛ همچنین در بخش فوق‌برنامه برای خواهران والیبال و بدنسازی و برای برادران رشته های والیبال، فوتسال، بدنسازی و تنیس روی میز برگزار می شود.

پایان پیام/

کد خبر: 1057656

وب گردی

وب گردی