میثاق دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با شهید سپهبد قاسم سلیمانی

دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین با حضور در مسجد امام رضا(ع) این دانشگاه به مقام شامخ شهید سپهبد قاسم سلیمانی و دیگر شهدا ادای احترام کردند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد قزوین، دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین با حضور در مسجد امام رضا(ع) این دانشگاه و شرکت در مراسم یادبودی به شهید سپهبد قاسم سلیمانی و مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

در این مراسم باشکوه که با حضور گسترده‌ دانشگاهیان همراه بود، حاضران ضمن قرائت فاتحه و گرامیداشت یاد و خاطره‌ شهید سپهبد قاسم سلیمانی، وقاحت مقامات آمریکایی در به شهادت رساندن این شهید والامقام را محکوم کردند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌ علوم پزشکی قزوین در این مراسم با اشاره به شهادت به عنوان مرگی مقدس گفت: البته آیات جلیله قرآن تعبیر می‌فرمایند که شهادت را به معنای از بین رفتن تلقی نکنید؛ بلکه به معنای انتقالی است که علاوه برای اینکه برای همه تحقق پیدا می‌کند برای شهدا یک زندگی هم تعریف شده است؛ درخصوص سردار سلیمانی نیز یک طرف آن شهادت است که مبارک بوده، اما یک طرف آن جنایت بوده که محکوم است.

حجت‌الاسلام حسین حیدری تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه‌ای که منتشر کردند، این شهادت را هم به امام زمان(عج) تبریک گفتند و هم به خود سردار سرافراز اسلام سردار قاسم سلیمانی، حیات و سعادت ایشان را؛ اما طرف دیگر آن جنایتی است که در این ماجرا اتفاق افتاده و باید جنایتکار آن که دستش به خون مردمان ما آلوده شده است، پاسخگو باشد.

وی خاطرنشان کرد: شهید مطهری می‌فرمایند؛ شهادت مرگی است که دو شاخصه دارد؛ شاخصه‌ اول آن هدف بسیار والایی است که انسان شهادت را انتخاب می‌کند و آن هم رسیدن به لقای خداوند تبارک و تعالی است؛ دومین ویژگی آگاهانه بودن آن است، شهادت مقامی است که شهید با معرفت و شناختی که دارد، آن را برای خود دنبال می‌کند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: خداوند رحمت کند شهید سلیمانی را که می‌فرمودند تا کسی شهید نباشد، شهید نمی‌شود؛ باید انسان ابتدا شهید باشد در این دنیا، شهیدگونه زندگی کند در این دنیا تا شهادت نصیبش شود.

حیدری افزود: مؤمنان با خداوند عهد دارند که جان خود را برای زنده ماندن دین خدا استفاده کنند، جان خود را نثار کنند تا دین خداوند باقی بماند، مؤمنان عهدشان با خدا این است که در دوراهی زندگی و دین، ‌دین اولی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057670

وب گردی

وب گردی