قیام کرمان با شعار انتقام سخت/ فرمانده سپاه وعده انتقام داد/ ظریف: ترامپ و پمپئو حماقت کردند

پیکر مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی در استان کرمان تشییع شد و پیکر ابومهدی المهندس برای تشییع در زادگاهش به بصره فرستاده شد. هم‌زمان مجلس نیز طرح سه‌فوریتی مقابله تصویب کرد و فرمانده کل سپاه وعده انتقام سخت و پشیمان‌کننده داد. دکتر ظریف وزیر خارجه کشورمان نیز اقدام ترامپ و پمپئو را خطای راهبردی برخاسته از حماقت و تکبر دانست.

به گزارش ایسکانیوز، پیکر مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی و سردار حسین پورجعفری از صبح امروز بر دوش مردم قدرشناس استان کرمان تشییع شد.

میلیون‌ها نفر خود را از استان‌ها و شهرستان‌های همجوار به کرمان رسانده‌اند تا پیکر این سرداران بزرگ جبهه مقاومت را از محل میدان آزادی به سمت گلزار شهدای کرمان تشییع کنند.

سرلشکر سلامی: انتقام سخت می‌گیریم

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که سخنران این مراسم بود، در ابتدای سخنان خود گفت: حرف آخر را اول می‌زنم، انتقام می‌گیریم.

مردم کرمان نیز در واکنش به این شروع طوفانی از سرلشکر سلامی، فریاد «تشکر، تشکر» سردادند.

سلامی در ادامه با تاکید بر اینکه اگر بعد از انتقام ما، آمریکایی‌ها دست از پا خطا کنند، گفت: آن‌زمان، جایی که آنها دوست دارند را به آتش می‌کشیم.

مردم نیز در واکنش به این سخنان، فریاد «مرگ بر اسرائیل» سر دادند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه امروز در سرزمین کرمان شاهد طلوع دو خورشید هستیم، افزود: ما امروز آمده‌ایم تا در آسمان افتخارات این سرزمین عزیز دو خورشید پرفروغ را بنشانیم.

وی با بیان اینکه ما در نبرد با آمریکا شهدای عزیزی را تقدیم کرده‌ایم، تصریح کرد: ‌فرمانده شجاع و بی‌نظیر سپاه اسلام که تاریخ بشریت همانند او را کمتر و یا اصلا ندیده است، سردار قلب‌ها و دل‌ها حاج قاسم سلیمانی.

مشروح سخنان فرمانده کل سپاه را اینجا بخوانید: انتقام راهبردی در جغرافیای وسیع در طول زمان و با تاثیرهای تعیین کننده خواهد بود

با مصوبه مجلس: ارتش آمریکا تروریستی شد

نمایندگان در جلسه علنی امروز نیز با اتفاق آرا جزئیات طرح اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا را تصویب کردند.

در این جلسه بسیار مهم که نمایندگان شورای نگهبان نیز حضور داشتند، دولت موظف شد جهت تقویت بنیه دفاعی نیروی قدس سپاه پاسداران در دو ماه باقی‌مانده تا پایان سال جاری، مبلغ 200 میلیون یورو از طریق صندوق توسعه ملی در اختیار این نیرو قرار دهد.

مشروح این خبر را اینجا بخوانید: افزایش ۲۰۰ میلیون یورویی بودجه نیروی قدس سپاه/ پنتاگون در لیست گروه‌های تروریستی قرار گرفت

انتقال پیکر ابومهدی المهندس به عراق

سرانجام میان دو رفیق دیرینه جدایی افتاد و پیکر ابومهدی المهندس برای انتقال به عراق آبادان فرستاده شد تا از طریق مرز زمینی به بصره منتقل شود.

مردم قدرشناس آبادان و خرمشهر با استقبال بی‌سابقه از پیکر شهید ابومهدی المهندس، پیکر این سردار بزرگ جبهه مقاومت را تا مرز شلمچه بدرقه کردند.

قرار است امروز سه‌شنبه، پیکر نایب رئیس سابق بسیج مردمی عراق (حشدالعشبی) در زادگاهش بصره تشییع شود.

استانداری بصره نیز اعلام کرد که برای تشییع پیکر ابو‌مهدی المهندس دستگاه های اجرایی و اداره‌های دولتی این استان تعطیل است.

پیکر ابومهدی پس از تشییع در بصره طبق شهید در قبرستان «وادی‌السلام» نجف اشرف و در جوار بارگاه امام علی (ع) به خاک سپرده خواهد شد.

ظریف: رئیس‌جمهور بی‌ادب آمریکا قمار بزرگی کرده است

وزیر امور خارجه کشورمان نیز که شب گذشته با انتشار توییتی همراه با تصاویر حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی خطاب به ترامپ نوشته بود که «آیا چنین دریای انسانی دیده‌ای؟» در مجمع گفت‌و‌گوی تهران حاضر شد و گفت: امروز در حالی در میان شما هستم که به واسطه جنایت و تروریسم دولتی رژیم جنایتکار ایالات متحده آمریکا یکی از بهترین دوستان شجاع، با تدبیر، خردورز و آرمان خواهم سپهبد شهید قاسم سلیمانی عزیز از دست داده ام و داده ایم. بزرگ‌مردی که عمری مجاهدت کرد تا همه ما در دنیایی بهتر و امن تر زندگی کنیم، امروز به دست شقی ترین آحاد بشر به ملکوت اعلی پیوسته است.

دکتر محمدجواد ظریف با اشاره به استقبال ملت‌های ایران و عراق از پیکرهای شهید سلیمانی، ابومهدی المهندس و هم‌رزمانشان و تشییع بی‌سابقه آنها گفت: اینها نشانگر خطاهای برداشت آمریکا و واشنگتن نسبت به ایران و آمریکاست.

وی افزود: بسیاری از روسای جمهور آمریکا و این بار ترامپ برای اهداف کوته‌بینانه سیاست داخلی خود یک منطقه و حتی جهان را به خاک و خون کشیدند. متاسفانه امروز با بزرگ ترین دروغ تاریخی روبرو هستیم که آمریکا با این همه کشتار و خونریزی به دنبال خیر و صلاح جهانی و صلح و امنیت در منطقه و جهان است.

دکتر ظریف همچنین اظهار داشت: جای تعجب نیست که رئیس جمهور بی ادب و گستاخ آمریکا و وزیر خارجه بی‌ادب‌ترش با ارتکاب خطای راهبردی برخاسته از حماقت و تکبر بزرگ‌ترین فاتح نبرد بر علیه تروریسم و افراط گرایی و صلح سازترین ژنرال منطقه ما را ترور می کند. این بار قمار بزرگی کرده‌اند و بدانند وعده الهی تحقق پذیر است و حق پیروز است.

گفتنی است، یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان و حامد کرزای رئیس جمهور پیشین افغانستان به عنوان مهمان ویژه در این نشست حضور دارند.

متن سخنان دکتر ظریف در این نشست را اینجا بخوانید: آمریکا جواب قاطعی را در زمان و مکانی که حداکثر درد را احساس کند خواهد گرفت

تدفین پیکر شهید وحید زمانی‌نیا در حرم حضرت عبدالعظیم(ع)

بنا به درخواست شهید زمانی‌نیا در وصیت خود، پیکر این شهید جبهه مقاومت در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شهرری به خاک سپرده خواهد شد.

مراسم تشییع پیکر شهید وحید زمانی‌نیا پیش از ظهر امروز از محل ستاد فرماندهی سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) شهرری به سمت حرم مطهر برگزار می‌شود.

همچنین قرار است پیکر شهید مصطفی محمد میرزایی نیز در جوار حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و در صحن جدیدالاحداث امام خمینی (ره) آرام بگیرد.

کد خبر: 1057675

وب گردی

وب گردی