قطعا آمریکا در منطقه، دیگر به شرایط قبل از ترور شهید سلیمانی بر نمی گردد

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل گفت: قطعا دیگر آمریکا در منطقه نمی‌تواند به وضعیت قبل از ترور و شهادت شهید سلیمانی برگردد، اما درباره چگونگی آن، فکر می‌کنم باید منتظر آینده نزدیک و نه چندان دور ماند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل در گفتگویی در خصوص آخرین وضعیت روابط میان ایران و آمریکا به ویژه پس از ترور سردار شهید سلیمانی اظهار داشت: با وجود اینکه آمریکا با ایران دشمنی می کند، ما قاعده بازی را رعایت کردیم اما ترامپ رعایت نکرد.

وی گفت: ترامپ بازی جدید و بی قاعده‌ای را شروع کرد، لذا با همین ادبیات و با همین روش پاسخ قوی خودش را خواهد گرفت.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل تصریح کرد: شورای عالی امنیت ملی در جلسه روز جمعه خود تصمیمات بسیار دقیق و مهمی گرفت که همه این تصمیمات برای اقدام متقابل هست و هیچ کدام برای اعلام شدن نیست.

امیرعبدالهیان بیان کرد: هر کدام از این اقدامات در مراحل مختلف اعمال می‌شود و همه دنیا متوجه می‌شوند که چه اتفاقات مهمی افتاده و خواهد افتاد.

وی ادامه داد: قطعا دیگر آمریکا در منطقه نمی‌تواند به وضعیت قبل از ترور و شهادت شهید سلیمانی برگردد، اما درباره چگونگی آن، فکر می‌کنم باید منتظر آینده نزدیک و نه چندان دور ماند.

معاون سابق وزیر امور خارجه بیان کرد: من شخصا فکر می کنم آقای ترامپ در حالی دستور ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس را در آستانه سال میلادی جدید صادر کرد که مشروبات الکلی زیادی مصرف کرده بود و خیلی نتوانست معقولانه تصمیم بگیرد.

امیرعبدالهیان در پایان خاطرنشان کرد: ترامپ وضع روحی و روانی متعادلی در هنگام اخذ این تصمیم نداشت و وقتی هشیار شد که اشتباه بزرگی انجام داده بود.

کد خبر: 1057679

وب گردی

وب گردی