حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بخش مهمی از هویت ملی است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: حفظ آثار جنگ و توجه به فرهنگ ایثار و شهادت از ضروریات است، زیرا حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، بخش مهمی از هویت ملی است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد شهرکرد، ابراهیم رحیمی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و واحد شهرکرد در دیدار با سرهنگ پاسدار حسین گودرزی معاون ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان چهارمحال و بختیاری، گفت: حفظ آثار جنگ و توجه به فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل های آینده از ضروریات است، زیرا حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، بخش مهمی از هویت ملی است.

رحیمی اظهار داشت: همزمان با آغاز جنگ تحمیلی، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، دفاع از کشور و انقلاب را بر همگان فرض دانست و دستور تشکیل بسیج مستضعفین را صادر کرد. به همین منظور در مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها، دانشجویان، استادان و کارکنان به ندای رهبر لبیک گفتند.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد هم در سال 1362 فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد و از همان ابتدا با فعالیت های متنوع در زمینه دفاع مقدس، نقش بی بدیلی به یادگار گذاشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد خاطرنشان کرد: این دانشگاه بر اساس اسناد و مدارک موجود در بایگانی با تقدیم 6 دانشجوی شهید و تعدادی رزمنده در دوران هشت سال دفاع مقدس ، به قدر توان و ظرفیت خود نقش داشته است.

وی با اشاره به کمک های مادی، معنوی و حمایت از رزمندگان در جبهه و پشت جبهه از طرف دانشگاه گفت: تدفین 5 شهید گرانقدر گمنام در جوار مسجد النبی (ص) دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد، برگزاری یادواره هر ساله در جوار قبور مطهرشان، مراسم تحویل سال و قرائت زیارت عاشورا، انتشار کتاب و برگزاری برنامه های مختلف در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تقدیر از جانبازان هشت سال دفاع مقدس، تحصیل بیش از 700 دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه از جمله فعالیت ها و افتخارات این واحد دانشگاهی در زمان جنگ و پس از جنگ است.

سرهنگ پاسدار حسین گودرزی معاون ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان چهارمحال و بختیاری نیز در این دیدار گفت: با توجه به ظرفیت های بسیار خوبی که در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در حوزه ادبیات و تاریخ وجود دارد، اداره کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان چهارمحال و بختیاری در راستای ترویج فرهنگ شهادت و ایثار و انتقال آن به نسل جوان به خصوص دانشجویان آمادگی هر نوع همکاری را با مجموعه دانشگاه در سطح استان دارد.

الزامی شدن درس آشنایی با دفاع مقدس برای دانشجویان دانشگاه از ترم آینده، اجرایی شدن درس دفاع مقدس برای کارکنان به صورت الکترونیکی، انعقاد تفاهم نامه بنیاد با دانشگاه در خصوص مقالات و پژوهش های ادبی در حوزه دفاع مقدس و اجرای برنامه های مشترک در حوزه ادبیات و تاریخ از جمله مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057686

وب گردی

وب گردی