روحانی جواب رفراندوم ارتباط با آمریکا را گرفت

مسئول بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران بزرگ گفت: مردم با حضور میلیونی درمراسم وداع با پیکر شهید سردار سلیمانی در رفراندوم مذاکره با آمریکا شرکت کرده و جواب خود را با بیان انتقام سخت فریاد زدند.

جلیل دارا در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره خروج کامل ایران از معاهده برجام اظهار کرد: برجام در واقعیت، برای ایران هیچ آورده‌ای جز اینکه بار دیگر بدعهدی آمریکا را نشان دهد، به همراه نداشت.

وی با بیان اینکه روحانی با محوریت و شعار مذاکره با آمریکا توانست در انتخابات ریاست جمهوری آرای مردمی را جمع کند، گفت: دولت یازدهم و دوازدهم با شعار تعامل با کشورهای اروپایی مشروعیت گرفت.

برجام هیچ دستاوردی برای ایران نداشت

دارا با اشاره به اینکه هفت سال از عمر ریاست جمهوری روحانی در کشور می‌گذرد، گفت: مذاکرات ایران با کشورهای اروپایی تحت عنوان معاهده برجام در این سال‌ها هیچ دستاوردی در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و غیره برای کشور به همراه نداشت و تنها باعث شد دولت از تولید داخلی غافل شود.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه برجام توافقی سازنده برای ایران نبود، گفت: ایران زمانی که بد عهدی کشورهای اروپایی و آمریکا را در اجرای تعهداتشان مشاهده کرد، باید از برجام خارج می‌شد. ایران با پایبندی کامل به مفاد معاهده برجام، تمامی تعهدات خود در حوزه مسائل هسته‌ای را انجام داد.

وی ادامه داد: معاهده برجام به جای اینکه برای کشور در عرصه‌های بین‌المللی راهگشا باشد، بیشتر مانع تحرکات سازنده ایران در عرصه‌های مختلف و روابط با کشورهای دیگر بوده است. مسئولانی که دلخوش به آمریکا بودند از تعامل تجاری و اقتصادی با سایر کشورها غافل شدند.

هوشیاری رهبر انقلاب مانع از چوب حراج دولت به امنیت کشور شد

دارا با اشاره به اینکه ایران در مذاکراتش با کشورهای غربی به برخی از موضوعات نظیر حوزه‌های نظامی و دفاعی که مرتبط با امنیت کشور است همکاری لازم را نداشت، گفت: رهبر انقلاب با هوشیاری کامل به دولت‌مردان اجازه ندادند تا به امنیت کشور چوپ حراج بزنند و درباره موشک‌های بالستیک با کشورهای اروپایی مذاکراتی داشته باشند.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران بزرگ با اشاره به ترور سردار قاسم سلیمانی توسط آمریکا عنوان کرد: آمریکا با ترور شخصیت‌ها و مسئولان ایرانی برخلاف قوانین و ضوابط بین‌الملل عمل می‌کند. آمریکا با انجام این جنایات بار دیگر به حامیان مذاکره با غرب در کشور نشان داد که نباید دل خوش به مذاکره و اعتماد باشند.

وی با بیان اینکه ایران اگر می‌خواست به حضور یک جانبه در برجام ادامه دهد، در حق منافع و عزت کشور ظلم می‌شد، گفت: آمریکا با خروج از برجام نشان داد که این معاهده در عمل برای ایران سودی نخواهد داشت و سایر کشورها نیز قطعا به تعهدات خود عمل نخواهند کرد.

دارا با بیان اینکه دولت باید در مناسبات و تعاملات خود با کشورهایی نظیر آمریکا تجدیدنظر جدی انجام دهد، گفت: سیاست‌گذاران عرصه بین‌الملل و دستگاه دیپلماسی باید به خواست مردم احترام بگذارند و انتظار واهی از برقراری ارتباط با غرب و آمریکا نداشته باشند.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران بزرگ اضافه کرد: مردم آزادی‌‌خواه کشور در مراسم بزرگداشت شهید سردار سلیمانی مواضع خودشان در رابطه با آمریکا را به مسئولان و جهانیان نشان دادند.

جواب منفی مردم در رفراندوم ارتباط ایران با آمریکا

وی با بیان اینکه دولت بارها خواستار برگزاری رفراندوم برای مسائل مختلف از جمله مواجهه با آمریکا، هسته‌ای و برجام شده بود، گفت: مردم زودتر از دولت‌مردان و برخی از مسئولان متوجه سیاست‌های سلطه‌جویانه پشت پرده آمریکا در معاهده برجام شدند.

دارا با تشکر از حضور میلیونی مردم در مراسم وداع با پیکر شهید سردار سلیمانی بیان کرد: مردم روز گذشته با حضور میلیونی در خیابان‌های تهران به صورت غیرمستقیم در رفراندوم مذاکره با آمریکا شرکت کرده و جواب خود را با بیان انتقام سخت و خون‌خواهی از مسببان ترور سردار فریاد زدند.

وی ادامه داد: مسئولان دولتی هر کشوری به دنبال حفظ منافع ملی خودشان هستند به ویژه کشورهای اروپایی و آمریکایی که منافع ملی را طوری تامین می‌کنند، حتی اگر باعث به خطر افتادن منافع ملی کشورهای دیگر به خصوص جهان سوم شوند.

دارا در پایان خاطرنشان کرد: پارلمان کشور عراق زمانی که تصمیم به خروج نیروهای آمریکایی از این کشور می‌گیرد، آمریکا آنها را تهدید می‌کند. در حال حاضر مردم نیز از مسئولان انتظار دارند تا سیاست‌های دیپلماسی خود در برابر آمریکا و سایر کشورهای غربی را تغییر داده و با اتکا به توان و ظرفیت‌های داخلی و گفتمان مقاومت عزت ملی را حفظ کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057693

وب گردی

وب گردی