سرباز؛ قاسم سلیمانی

همیشه تصویر لبخندش را دیده بودیم. لبخندی که پشتش، اقتداری از جنس دوران دفاع مقدس نهفته بود.

گروه سیاسی ایسکانیوز- مجید فاضلی؛ جمعه، ۱۳ دی ۱۳۹۸‌غرور ملی ایران جریحه دار شد. حاج قاسم سلیمانی همان کسی که پدر مهربانی برای تمام فرزندان شهدا بود در خاک عراق به آرزویش رسید. وصال شیرینی که داغی عظیم بر دل ایران و تمام آزادی‌خواهان جهان گذاشت. ایران سیاه‌پوش سیاوش خود شد و مادرانه در غم از دست دادن فرزندش اشک ریخت و جسم او را در آغوش گرفت. فرزندی که تمام عمر خود را برای حفظ امنیت این آب و خاک صرف کرد. جسم سردار اکنون دیگر جانی ندارد؛ اما روحش برای مردم ایران گرما بخش شده، برای مردمی که چهل سال است گوهرهایی چون سردار سلیمانی از دل سختی‌‌ها تراشیده‌اند. آرزوی تربیت یافتگان ایران اسلامی سرافرازی کشورمان است اما عده‌ای هم خواهان شهادت در راه خدا هستند. سردار سلیمانی از دوران دفاع مقدس آرزوی شهادت را در قلب خود داشت.

شهادتی که منجر به دیدار یار شود. همان «دیداری که موسی را ناتوان از ایستادن و نفس کشیدن کرد» روح او دیگر تاب قرار گرفتن در کالبد خاکی‌اش را نداشت. او از مدت‌ها قبل می‌دانست که شهید خواهد شد و به همین دلیل در وصیت به همسرش گفته بود مرا در گلزار شهدای کرمان در کنار شهید یوسف الهی دفن کنید و روی قبرم هیچ عنوانی ننویسید جز «سرباز؛ قاسم سلیمانی».

سردار سلیمانی هم مثل دوستانش رفت؛ اما عروج آسمانی او با بقیه شهدا فرق داشت و این تفاوت هم در مشخص شدن صورت زشت آمریکا بود. آمریکا در ترور سردار سلیمانی نشان داد، شمشیر را از رو بسته است و از هر فرصتی برای ضربه زدن به کشورمان استفاده می‌کند. جنگ چهل ساله آمریکا با ایران ضربات بدی را به پیکر کشورمان وارد ساخته اما موجب عزت و اقتدار ملت در سراسر جهان شده است. شهادت این سردار عزیز نیز مظلومیت ایران را به مردم دنیا ثابت کرد.

اما آمریکا گویا نمی‌داند هر بار که فرزندی از ایران گلگون کفن شده، خَلَف دیگری عَلَم را از زمین برداشته و کشور را به سمت اهدافش راهبری کرده است. همت‌ها و صیاد‌ها تا احمدی روشن‌ها و حججی‌ها برای ایران افتخار آفریدند. شکی نیست که با شهادت سردار سلیمانی، فرزندان ایران زمین وارثان خوبی برای این سردار عزیز اسلام خواهند بود.

نبود سردار در باور نمی‌گنجد؛ چرا که طبق آیه 154 سوره بقره، جان دادگان در راه خدا جزو مردگان نیستند، بلکه آن‌ها زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند به همین دلیل او تا همیشه تاریخ زنده است و مانند شهدای دیگر برای ملت الگو و امید بخش خواهد بود.

سخن آخر اینکه جسم سردار سلیمانی اکنون در کنار ما نیست؛ اما یادش برای همیشه بر قلب ایران حک شده و مردم در انتظار انتقام سخت هستند. انتقامی که حق مسلم مردم ایران است و باید به قلب جنایتکاران دخیل در شهادت حاج قاسم وارد شود.

خط خون نقطه پایان سلیمانی نیست/ بهراسید که این اول بسم‌الله است

انتهای پیام/

کد خبر: 1057697

وب گردی

وب گردی