تدریس با محوریت تعالی دانشجویان، جهاد علمی است

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اگر تدریس بر اساس تعالی و رشد دانشجویان باشد یک جهاد علمی محسوب می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از یاسوج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه ظهر امروز در جلسه توانمندسازی استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج اظهار کرد: با اینکه بارها و بارها دشمنان و منافقان برای شهادت سردار سلیمانی نقشه کشیدند، اما این اواخر خودش دنبال رفتن بود.

وی اضافه کرد: ذره‌ای از منیت در وجود حاج قاسم سلیمانی نبود و وی توانست بر نفس خود غلبه کند و به جایی رسیده بود که جز خدا هیچ چیز را نمی‌دید.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: همرزم سردار سلیمانی و مجاهد فی‌سبیل‌الله ابومهدی المهندس نیز سال‌های سال بود که در جبهه‌های نبرد و جهاد بود تا اینکه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

خسروپناه عنوان کرد: ما معلمان باید به نحو احسن دانشجویان را تربیت کنیم، وقتی وارد کلاس درس می‌شویم، دانشجویان را فرزندان خود بدانیم و تلاش کنیم که رشد کنند.

استادان دانشگاه آزاد اسلامی باید وارد حوزه پژوهش شوند

وی تأکید کرد: اگر تدریس بر این اساس باشد این یک جهاد علمی است، جهاد تنها جنگیدن نیست و هرکس در هر جبهه‌ای که فعالیت دارد باید تلاش و کوشش کند.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: نباید از نماز فاصله بگیریم، درغیر این صورت دچار انحرافات زیادی خواهیم شد.

خسروپناه متذکر شد: کشور ما باید اقتدار علمی داشته باشد و این کار دست استادان و دانشگاهیان است و وقتی اقتدار علمی داشته باشیم، به اقتدار نظامی نیز دست پیدا خواهیم کرد که سردار قاسم سلیمانی یکی از نمونه‌های بارز این کار بود که توانست با علم خود پیوند بین دانشگاه و جامعه را برقرار کند.

وی به سند تعالی علوم انسانی اشاره کرد و یادآور شد: سند تعالی علوم انسانی دارای سه مرحله است؛ مرحله نخست روزآمدی است که آخرین دستاوردهای دنیار را بدانیم و علم ما به‌روز باشد.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی تشریح کرد: دومین مرحله، بومی‌سازی است که با توجه به نیاز هر منطقه باید نیازسنجی کنیم و بتوانیم با علم خود مشکلات آن منطقه را رفع کنیم و مرحله سوم نیز حکمی‌سازی است؛ به این صورت که با مبانی حکمت وارد شویم و نظریه‌های فرهنگی را با حکمت انجام دهیم.

خسروپناه توضیح داد: اگر حرف برای گفتن داشته باشیم، دنیای علم گوش می‌دهد و دنیای علم بسیار گسترده و تشنه است، استادان ما باید وارد حوزه پژوهش شوند و در رشته‌های خود نیاز جامعه و صنعت را برطرف کنند تا به بیگانه وابستگی نداشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057752

وب گردی

وب گردی